PEDAGOGIA, ARA

PEDAGOGIA, ARA

APLICACIÓ A LA SOCIETAT CATALANA : PRINCIPIS, TENSIONS, REFERENTS, ACCIONS, CULTURA

TEIXIDÓ I PLANAS, MARTÍ

20,00 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
IEC . INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS
Any d'edició:
2017
Matèria
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-9965-351-8
Pàgines:
171
Enquadernació:
Otros
20,00 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat

La pedagogia es va formalitzar com a disciplina científica a l?inici del segle XIX fonamentada en la filosofia i en la psicologia i vinculada a la cultura (Herbart). A finals del segle XIX es va projectar la pedagogia experimental emulant la psicologia experimental (Lay) amb resultats decebedors. A l?inici del segle XX la pedagogia es presenta com una ciència pel fet que es fonamenta en la medicina i en la psicologia evolutiva (Claparède, Montessori) i s?inicia el moviment de renovació pedagògica de l?Escola Nova o Activa a Europa i de la Progressive School a l?Amèrica del Nord. La pedagogia pateix un gran desprestigi per bé que tothom en pot parlar. Certament hi ha hagut una pedagogia discursiva que tot ho teoritza sense fonament explicitat. Hi ha moltes experiències pedagògiques que s?han mostrat eficaces amb els seus mestres iniciadors i també amb d?altres seguidors però no sempre s?ha explicat el fonament científic i són atribuïbles a l?art personal. La pedagogia és una ciència teoricopràctica i ha de presentar fonaments sòlids en d?altres ciències i també resultats comprovables. La pedagogia no pot ser solament explicativa i ha de donar normes per a l?acció aplicable a entorns físics, socials i culturals molt diversos. És necessàriament interdisciplinària i sistèmica: analitzant les diverses variables ha d?organitzar el microsistema pedagògic en cada situació. En aquesta obra breu se situa la pedagogia en la societat i el temps actuals. Per a no reduir-la a teoria s?aplica a una realitat, la societat catalana, però es dóna una estructura de fonamentació: principis, de pensament acceptant la complexitat: tensions, d?observació de la realitat: referents, i tot per a prendre decisions: accions, amb una perspectiva àmplia: cultura. La intenció és que mestres i professors puguin fer-se un mapa mental clar per a establir la relació educativa amb els infants i joves i organitzar les situacions d?aprenentatge amb ciència pedagògica. Hi ha principis i reflexions fonamentades però les decisions i accions han de ser consistents internament i coherents amb la realitat.

Articles relacionats

  • TRES MESOS DE VACANCES
    ROSSELL, NEUS
    Un elogi en clau d'humor a la vocació de mestre i una reivindicació del poder que té l'educació en la nostra societat. Com s'ho fan els mestres per quadrar els horaris quan falta un professor? Com es gestiona la diversitat a les aules? Com és una reunió amb un pare que creu saber més d'educació que la mestra i que sempre es posiciona a favor del seu fill? Un ofici, el de mestre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,90 €

  • ROSA SENSAT
    BESALÚ, XAVIER
    Aquesta publicació retrata la vida i obra de Rosa Sensat, una pedagoga que portà a terme una revolució pacífica a favor dels drets dels infants i de la igualtat de la dona. Moltes de les seves propostes pedagògiques i socials continuen parlant al nostre present i ofereixen elements de reflexió sobre els reptes que avui tenim plantejats en el camp educatiu. El llibre reuneix un ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    27,00 €

  • LA GOSADIA D'ENSENYAR
    BATET ROVIROSA, MARIA
    En sé prou? M'explico bé? I si no agrado als alumnes? Com puc vèncer el desànim? Són pensaments que en un moment o altre ha tingut tothom qui es dedica a ensenyar. Darrere la voluntat de fer de mestre hi ha un compromís, una idea sobre el sentit transformador d'aquesta feina i molt de coratge. Per fer aprendre cal haver après abans. Per ser referents cal haver vençut pors i feb...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • L'EDUCACIÓ DE LES NENES
    FENELON, FRAN€OIS / FÉNELON, FRANÇOIS
    François Fénelon, teòleg, bisbe i tutor de prínceps, va ser també un transgressor de la doctrina oficial. A final del segle XVII, quan la submissió obligada de les dones les allunyava de l'educació, les idees d'aquest bisbe trencaven l'obscurantisme pedagògic i obrien un panorama que es pot qualificar de pragmàtic: ell no pretén canviar el rol social de les dones, però busca qu...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    16,00 €

  • LIDERATGES VALENTS
    LÓPEZ ORTÍN, XAVIER
    Lideratges, valors, esforç. Amb pròleg de Jordi Cuixart.«A les escoles i instituts d’arreu del món s’hi forja el present i el futur de la humanitat, i no dubto que en depèn també el futur de la nostra espècie». Jordi Cuixart «El Barça és dels qui hi juguen. Jo els puc guiar, motivar, esperonar, donar energia, encoratjar... però al final qui està al terreny de joc són elsjugador...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • UNA HISTÒRIA DEL CATALÀ A L'ESCOLA
    RIDAO MARTIN, JOAN
    Deia Unamuno que la imposició del castellà havia estat la més gran obra cultural d’Espanya, de manera que la resta de llengües de l’Estat acabarien morint en pau. La realitat és que el català és ben viu, a pesar de la persecució de què ha estat objecte. Són diverses les obres que ho analitzen des de la perspectiva historiogràfica. El treball de Ridao se centra, però, en l’àmbit...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,90 €

Altres llibres de l'autor