PEDAGOGIA, ARA

PEDAGOGIA, ARA

APLICACIÓ A LA SOCIETAT CATALANA : PRINCIPIS, TENSIONS, REFERENTS, ACCIONS, CULTURA

TEIXIDÓ I PLANAS, MARTÍ

20,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
IEC . INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS
Año de edición:
2017
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-9965-351-8
Páginas:
171
Encuadernación:
Otros
20,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

La pedagogia es va formalitzar com a disciplina científica a l?inici del segle XIX fonamentada en la filosofia i en la psicologia i vinculada a la cultura (Herbart). A finals del segle XIX es va projectar la pedagogia experimental emulant la psicologia experimental (Lay) amb resultats decebedors. A l?inici del segle XX la pedagogia es presenta com una ciència pel fet que es fonamenta en la medicina i en la psicologia evolutiva (Claparède, Montessori) i s?inicia el moviment de renovació pedagògica de l?Escola Nova o Activa a Europa i de la Progressive School a l?Amèrica del Nord. La pedagogia pateix un gran desprestigi per bé que tothom en pot parlar. Certament hi ha hagut una pedagogia discursiva que tot ho teoritza sense fonament explicitat. Hi ha moltes experiències pedagògiques que s?han mostrat eficaces amb els seus mestres iniciadors i també amb d?altres seguidors però no sempre s?ha explicat el fonament científic i són atribuïbles a l?art personal. La pedagogia és una ciència teoricopràctica i ha de presentar fonaments sòlids en d?altres ciències i també resultats comprovables. La pedagogia no pot ser solament explicativa i ha de donar normes per a l?acció aplicable a entorns físics, socials i culturals molt diversos. És necessàriament interdisciplinària i sistèmica: analitzant les diverses variables ha d?organitzar el microsistema pedagògic en cada situació. En aquesta obra breu se situa la pedagogia en la societat i el temps actuals. Per a no reduir-la a teoria s?aplica a una realitat, la societat catalana, però es dóna una estructura de fonamentació: principis, de pensament acceptant la complexitat: tensions, d?observació de la realitat: referents, i tot per a prendre decisions: accions, amb una perspectiva àmplia: cultura. La intenció és que mestres i professors puguin fer-se un mapa mental clar per a establir la relació educativa amb els infants i joves i organitzar les situacions d?aprenentatge amb ciència pedagògica. Hi ha principis i reflexions fonamentades però les decisions i accions han de ser consistents internament i coherents amb la realitat.

Artículos relacionados

  • EDUCAR EN L'ADMIRACIÓ
    ECUYER CATHERIN / L'ECUYER, CATHERINE
    Com podem aconseguir que un nen ?i, més endavant, unadolescent? sigui capaç d?estar-se quiet observant amb calmael seu voltant, capaç d?esperar abans de tenir, capaç de pensar,amb motivació per aprendre sense por de l?esforç?Avui dia, els nens creixen en un entorn cada vegada més frenètici exigent, que, d?una banda, ha fet que la tasca d?educarsigui més complexa, i, de l?altra,...
    Disponibilitat inmediata

    17,00 €

  • ESCOLA DE FANTASIA
    RODARI, GIANNI
    • L’educació del nen passa per la nostra reeducació contínua.• No el podem culpar de no aprendre, sinó aprendre a ensenyar.• La lectura és un privilegi i no pas un deure.• L’atenció i la memòria no són millors que la creativitat i la imaginació.• Riure és crucial: és un regal inesperat, més enllà de la protecció i la segur...
    Disponibilitat inmediata

    15,90 €

  • HI HAVIA UNA VEGADA ELS CONTES DE SEMPRE
    MAICA BERNAL / FRANCESC CODINA / ASSUMPTA FARGAS
    «Hi havia una vegada...» Des de sempre, aquestes paraules han tingut el poder de convocar la il·lusió dels més petits. Ara podeu compartir amb ells la lectura d'aquells contes que us van explicar quan teníeu la seva edat. «Hi havia una vegada... un cargol, una rateta que escombrava l'escaleta, en Patufet, en Cigronet, tres porquets, la Caputxeta, un llop i set cabretes, en Ton ...
    Disponibilitat inmediata

    19,95 €

  • DICCIONARI DE LA TRADUCCIÓ CATALANA
    MONTSERRAT BACARDI - PILAR GODAYOL
    Aquest diccionari compila per primera vegada els traductors i les traductores més rellevants de tots els temps, fins als nascuts el 1950, que han traduït de qualsevol llengua al català, com també les traduccions anònimes i col·lectives sobresortints. Conté un miler d'entrades, amb dades biogràfiques, presentació i valoració de les traduccions i bibliografia completa de les obre...
    Disponibilitat inmediata

    40,00 €

  • EL DICCIONARI TERMINOLÒGIC
    Un diccionari terminològic té l'objectiu de facilitar la comunicació entre els especialistes d'un camp determinat del coneixement. Els termes que s'hi recullen s'estructuren com una xarxa que reflecteix l'estructura nocional pròpia d'aquesta àrea. La intenció d'aquest manual és, doncs, proporcionar les eines necessàries per a donar format de diccionari a un cabal de coneixement...
    Disponibilitat inmediata

    22,00 €

  • SOLITUD
    VICTOR CATALA
    Apareguda per entregues a la revista Joventut l'any 1904 i 1905, Solitud va obtenir immediatament un gran èxit entre els lectors i fou traduïda a diverses llengües. Passats cent anys des de la seva publicació, Solitud, una novel.la actual i colpidora, manté avui dia plenament la seva vigència.Toni Sala, escriptor i professor d'ensenyament secundari, guanyador del Premi Nacional...
    Disponibilitat inmediata

    9,95 €