BACH MARQUÉS, JESÚS / BOSCH RODOREDA, ANDREU / BOVÉ ROMEU, CARME / CALAFÍ RIUS, MARIA MERCÈ / CARRERA-SABATÉ, JOSEFINA / CUTILLAS ROMERO, ANNA / GÜELL ISERN, ROSE
Aprendre els sons consonàntics del català per part de xinesos i àrabs. Dificultats i propostes, Mètode experimental, selecció de la mostra i característiques de les proves. Anàlisi i discussió dels resultats · Els sons del català, una eina digital per aprendre fonètica catalana · Descripció i ús del web. Impacte i difusió. Usuaris i aplicacions · Guies de pronunciació del català, una eina per a l¿autoaprenentatge de la pronúncia del català. Objectius i descripció de les Guies de pronunciació del català. Observacions finals · L¿entonació en l¿adquisició de segones llengües. Precedents. Experiment pilot. Discussió. Aplicant el nostre coneixement a classe · La descoberta dels sons del català a través dels objectes. Marc teòric. Les capses dels sons. Les capses dels sons: origen, objectiu i descripció. Exemples de presentació d¿alguns sons de la parla de Les capses dels sons. Ús de Les capses dels sons: procediment. Perfil d¿alumnes i contextos d¿ús de Les capses dels sons · L¿ensenyament del català oral a Catalunya i a l¿estranger, i l¿assessorament lingüístic. Panorama de l¿ensenyament del català a Catalunya i a l¿estranger: recursos, eines i experiències. Llengua oral i pronúncia des del Consorci per a la Normalització Lingüística. Aprendre llengua oral en aules multilingües. Llengua oral i pronúncia des dels departaments d¿assessorament lingüístic dels mitjans de comunicació. Dificultats i models de llengua oral.
Proposa compartir les experiències que diferents especialistes tenen en relació amb aquesta matèria i donar a conèixer les eines i els recursos de què es disposen per abordar la llengua oral i la pronúncia del català.