El present llibre recull laportació científica i la reflexió compartida per diversos investigadors dàmbit internacional, espanyol i català, que analitzen les relacions entre el cinema, la publicitat i el turisme. Pel que fa a la publicitat, linici daquesta relació cal cercar-la, a les acaballes del segle XIX, en les pel·lícules fundacionals dels germans Lumière i a través de lestratègia del "product placement", utilitzada amb més o menys consciència, aleshores. Una relació que sestén i es fa més complexa, a partir de llavors, fins arribar a les noves formes de comunicació que ha propiciat Internet. Però les relacions entre el cinema i la publicitat abasten molts altres àmbits i facetes, com ho testimonia, entre daltres, la reflexió i anàlisi sobre les relacions entre els personatges de ficció James Bond, Johnny English, i lempresa Barclays, a través de lstar strategy.\nAquesta connexió tan estreta entre cinema i publicitat, seixampla en la segona part del llibre per donar cabuda a un altre tipus de publicitat, la del territori, associada al turisme. En aquesta publicació, trobareu una primera aportació que ens parla de les Film Commission i les Film Office, com a organismes intermediaris entre els equips de rodatge i el territori; dos textos que reflexionen sobre quins són els processos mentals i emocionals que experimenta el públic cinematogràfic que es converteix,posteriorment, en aquell turista a la recerca de lespai projectat. Lanàlisi daquesta simbiosi, troba un dels seus moments destacats quan sanalitza limpacte que va produir la trilogia "The Lord of the Rings" (2001-2003), de Peter Jackson, a Nova Zelanda. Finalment, també, la reflexió sobre si les primeres produccions nord-americanes en territori espanyol, durant els anys 50, es podien considerar uns embrionaris objectes de promoció turística, en el context de la dictadura franquista.\nA banda daquests dos grans blocs, en aquest llibre també hi podreu trobar propostes danàlisi i reflexió sobre la importància dels personatges públics, més enllà de les estrelles de cinema, per a la promoció publicitària, la funció del cartell cinematogràfic i dels títols de crèdits de les pel·lícules com a elements publicitaris, o, finalment, la publicitat radiofònica.\n \n