CINEMA, PUBLICITAT I TURISME

CINEMA, PUBLICITAT I TURISME

GIRONA DURAN, RAMON

22,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
DOCUMENTA UNIVERSITARIA
Año de edición:
2012
Materia
Societat i cultura
ISBN:
978-84-9984-173-1
Páginas:
238
Encuadernación:
Butxaca
22,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat

El present llibre recull l’aportació científica i la reflexió compartida per diversos investigadors d’àmbit internacional, espanyol i català, que analitzen les relacions entre el cinema, la publicitat i el turisme. Pel que fa a la publicitat, l’inici d’aquesta relació cal cercar-la, a les acaballes del segle XIX, en les pel·lícules fundacionals dels germans Lumière i a través de l’estratègia del "product placement", utilitzada amb més o menys consciència, aleshores. Una relació que s’estén i es fa més complexa, a partir de llavors, fins arribar a les noves formes de comunicació que ha propiciat Internet. Però les relacions entre el cinema i la publicitat abasten molts altres àmbits i facetes, com ho testimonia, entre d’altres, la reflexió i anàlisi sobre les relacions entre els personatges de ficció James Bond, Johnny English, i l’empresa Barclays, a través de l’star strategy.\nAquesta connexió tan estreta entre cinema i publicitat, s’eixampla en la segona part del llibre per donar cabuda a un altre tipus de publicitat, la del territori, associada al turisme. En aquesta publicació, trobareu una primera aportació que ens parla de les Film Commission i les Film Office, com a organismes intermediaris entre els equips de rodatge i el territori; dos textos que reflexionen sobre quins són els processos mentals i emocionals que experimenta el públic cinematogràfic que es converteix,posteriorment, en aquell turista a la recerca de l’espai projectat. L’anàlisi d’aquesta simbiosi, troba un dels seus moments destacats quan s’analitza l’impacte que va produir la trilogia "The Lord of the Rings" (2001-2003), de Peter Jackson, a Nova Zelanda. Finalment, també, la reflexió sobre si les primeres produccions nord-americanes en territori espanyol, durant els anys 50, es podien considerar uns embrionaris objectes de promoció turística, en el context de la dictadura franquista.\nA banda d’aquests dos grans blocs, en aquest llibre també hi podreu trobar propostes d’anàlisi i reflexió sobre la importància dels personatges públics, més enllà de les estrelles de cinema, per a la promoció publicitària, la funció del cartell cinematogràfic i dels títols de crèdits de les pel·lícules com a elements publicitaris, o, finalment, la publicitat radiofònica.\n \n

Artículos relacionados

  • EL MEU PAÍS ESTIMAT
    KOSTIUTXENKO, IELENA
    Per conèixer un país, cal conèixer la seva gent. Per saber la naturalesa d'un estat, cal un periodisme compromès amb la veritat. Aquest compromís ha portat a Ielena Kostiutxenko al llarg camí de l'exili, i ha estat a punt de costar-li la vida. «El meu país estimat» és un llibre important i necessari. Kostiutxenko hi trena relats autobiogràfics amb cròniques periodístiques estre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    23,90 €

  • L'HERÈNCIA
    LÓPEZ, MATTHEW
    Ambientada a Nova York en temps de les eleccions presidencials del 2016, tres dècades després de l'esclat de l'epidèmia de la sida, "L'herència" presenta un mosaic d'històries interconnectades entre homes homosexuals de diverses edats i classes socials per explorar què devem a qui va viure, estimar i patir abans que nosaltres. L'obra segueix la història d'Eric i Toby, una parel...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • EL JUEU ERRANT HA ARRIBAT
    LONDRES, ALBERT
    Albert Londres és considerat un dels fundadors del periodisme d’investigació. És el que fa a El jueu errant ha arribat, inicialment una sèrie de vint-i-set reportatges —el gènere que tan magistralment domina— apareguts a Le Petit Parisien el 1929 i recollits després, el 1930, en format de llibre, que es considera la seva obra mestra. L’obra és el fruit d’un llarg viatge que hav...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • MOBILITZEM-NOS! MON RURAL!
    IGNASI ALDOMÀ
    El món rural, ara més que mai, vol dir canvi. Canvia la ruralitat, canvien les ciutats, canvia el planeta. Els pobles, però, són un laboratori precís, clar, de les grans transformacions demogràfiques, econòmiques... En aquesta obra col·lectiva hi trobareu idees, reflexions, raons... d’aquestes noves ruralitats que, definitivament, són una manera d’entendre i viure en un món nou...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    15,00 €

  • PALESTINA: UN FEMINISME DE L'ALLIBERACIÓ
    ELIA, NADA
    En aquest assaig, breu i resolut, la professora universitària i activista Nada Elia posa contra les cordes lesfal·làcies i covardies del Nord global, amagades darrere d’una suposada ‘equanimitat’, en la denúncia del’apartheid; fa un recorregut per diverses històries de resistència de les dones a Palestina; i reivindica com arepte feminista mundial el desmantellament de les estr...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,00 €

  • SILENCIS
    OLSEN, TILLIE
    «Tant en la història de la literatura com en el present hi ha la foscor dels silencis: alguns són els silencis d'anys per part dels nostres grans clàssics, alguns són silencis ocults, alguns no arriben a tenir mai forma de llibre. No es tracta de silencis naturals, aquest temps necessari per a la renovació, el guaret, la gestació, en el cicle natural de la creació. Els silencis...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    13,95 €

Otros libros del autor

  • L'OCELL DE LA FELICITAT. CONTE TIBETÀ
    GIRONA DURAN, RAMON
    Wangjia, un jove pastor, emprèn un viatge per trobar l?ocell de la felicitat i aconseguir que els habitants d?un poble del Tibet puguin tornar a ser feliços. ...
    Sense estoc - Consultar disponibilitat

    12,00 €

  • RES NO ÉS EL QUE ÉS. CONTE DEL NORD D'ÀFRICA
    GIRONA DURAN, RAMON
    A l?oasi, mentre les gerres s?omplen d?aigua, el cap de la nostra protagonista s?omple de les històries meravelloses que expliquen els mercaders. ...
    Exhaurit

    12,00 €