ART (IN)ÚTIL

ART (IN)ÚTIL

SOBRE COM EL CAPITALISME DESACTIVA LA CULTURA

GASOL, DANIEL

16,00 €
IVA inclós
Disponibilitat immediata
Editorial:
RAIG VERD
Any d'edició:
2021
Matèria
Història de l'art. estils
ISBN:
978-84-17925-11-6
Pàgines:
192
Col·lecció:
CICLOGÈNESI
16,00 €
IVA inclós
Disponibilitat immediata

Art (in)útil reflexiona al voltant de la idea d’artista emergent i institució cultural com a ens legitimador. El contingut d’aquest marc només és la punta de l’iceberg sobre la mediatització cultural entre art, artista i institució, però serveix per entendre com s’inicia l’artista en un circuit i quins mecanismes es fan servir per absorbir-lo. Així és com s’allunya l’art de ser una eina política crítica de pensament, i es converteix en producció i, per tant, en un producte més del context postfordista.

A partir del canvi de paradigma sobre la idea d’exposició amb l’objectiu de donar visibilitat a obres —una visibilitat necessària perquè arribin a ser art—, Daniel Gasol es pregunta si l’artista s’adapta a la producció institucional que s’entén com a art. L’autor també valora si, per contra, és l’exposició institucional la que dota el treball d’una importància hipotètica, amb la conseqüència indirecta de generar legítimament creacions confrontants de semblança formal i conceptual.

Gasol explora l’existència de diversos tipus de creació o contextos que projecten què ha de ser art, així com sobre què considerem art emergent o obra expositiva. També qüestiona les institucions adients per exhibir produccions artístiques, i com el sistema del capital i laboral afecta la creació i l’exposició d’art.

--------------------------------------------
És útil, l’art? Què ens porta a decidir què consumim? ¿Relacionem inconscientment que una obra artística és millor per tenir un volum d’audiència elevat i per aparèixer als mitjans de comunicació? Són els artistes realment lliures a l’hora de crear o estan sotmesos a certs paràmetres i s’hi adapten?

Articles relacionats

  • ART (IN)ÚTIL
    GASOL, DANIEL
    Art (in)útil reflexiona al voltant de la idea d’artista emergent i institució cultural com a ens legitimador. El contingut d’aquest marc només és la punta de l’iceberg sobre la mediatització cultural entre art, artista i institució, però serveix per entendre com s’inicia l’artista en un circuit i quins mecanismes es fan servir per absorbir-lo. Així és com s’allunya l’art de ser...
    Disponibilitat immediata

    16,00 €

  • ESPOLI: DEL MUSEU AL JUTJAT
    CAMPILLO QUINTANA, JORDI / ROMERO CARRASCAL, SUSANA
    Recull exhaustiu (periodístic, historiogràfic i legal) que posa de manifest el perill que corren els bens culturals. ...
    Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • EL PIRINEU ROMÀNIC VIST PER JOSEP GUDIOL I EMILI GANDIA
    MILAGROS GUARDIA / IMMACULADA LORES / GUÀRDIA PONS, MILAGROS / LORÉS OTZET, IMMACULADA
    EL PIRINEU ROMÀNIC ES VA COMENÇAR A CONÈRIXER I A VALORAR AL PRINCIPI DEL SEGLE XX. EN POCS ANYS LES ESGLÉSIES QUE FINS LLAVORS HAVÍEN CONSERVAT LES DECORACIONS I LES IMATGES ES VAN VEURE EXPOLIADES. ...
    Disponibilitat immediata

    24,00 €

  • LA DOCTRINA DEL XOC
    NAOMI KLEIN
    Coneguda i respectada gràcies a No Logo (labutxaca, 2008), el seu esplèndid assaig sobre la globalització, Naomi Klein destrueix detalladament, a La doctrina del xoc, el mite segons el qual «els mercats lliures» condueixen a «societats lliures». L'autora ens revela, amb rigor acadèmic i molta documentació, que el nostre món està cada dia més al servei d'una ideologia poc conegu...
    Disponibilitat immediata

    11,95 €

  • LES ESGLÉSIES ROMÀNIQUES DE LA CERDANYA O3
    ENRIC VENTOSA I SERRA
    Fa més de vuit-cents anys que es construí la majoria de les esglésies de la Cerdanya. Algunes d’elles són gairebé mil·lenàries. Es tracta, sens dubte, de les edificacions més antigues d’aquestes terres, la major part de les quals, més o menys ben conservades, han arribat fins a nosaltres. Són esglésies petites i senzilles, que constitueixen un conjunt bastant homogeni però vari...
    Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • EL BRODAT DE LA CREACIÓ DE LA CATEDRAL DE GIRONA
    VARIOS AUTORES
    Retrobat a finals del segle XIX a la catedral de Girona, l’anomenat fins ara Tapís de la Creació és una de les grans obres universals de l’edat mitjana. La seva importància rau tant en el fet de ser un teixit d’unes dimensions considerables, com en el complex programa d’imatges que el caracteritza. Per tot plegat va ser objecte de l’atenció d’investigadors com ara Pere de Palol...
    Disponibilitat immediata

    45,00 €