TEATRO Y RECEPCIÓN CRÍTICA

TEATRO Y RECEPCIÓN CRÍTICA

PACO DE MOYA, MARIANO DE

18,00 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
EDITUM. EDICIONES DE LA UNIVERSIDAD DE MURCIA
Any d'edició:
2017
Matèria
Assaig literari
ISBN:
978-84-17157-00-5
Pàgines:
231
Enquadernació:
Bolsillo
18,00 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat

La recepción crítica de las obras teatrales en la prensa constituye un elemento fundamental para el mejor conocimiento de nuestra historia escénica. El público es imprescindible para el teatro y a causa de esta evidencia, no es difícil encontrar numerosos testimonios y opiniones acerca de la relación, a menudo conflictiva, entre el creador y sus receptores. Los autores y los mismos teatros congregan progresivamente un público propio que impone sus gustos, puesto que mantiene la estructura empresarial sobre la que se sustenta la artística y hace a veces difícil la renovación escénica. En los siglos XIX y XX se desarrolla una figura que tiene una importante función situada entre los autores, las representaciones y los espectadores: la del crítico de prensa. En tiempos en los que el teatro poseía un protagonismo que sobrepasaba lo puramente cultural, en lo que sus reseñas y noticias aparecían en la primera página de los periódicos, en los que actores y actrices gozaban por serlo de gran popularidad, en los que los dramaturgos eran apoteósicamente aclamados o sonoramente rechazados, los que cada día escribía acerca de los espectáculos que acababan de ver cobraban especial protagonismo. Quienes ejercían la crítica en los diarios  en algunos, de modo particular) influían en la recepción, positiva o negativa, de los espectáculos, unas veces con equilibrada agudeza y otras con interesada parcialidad. En los catorce capítulos de este estudio, acompañado de numerosos ilustraciones, se analizan títulos significativos de muy valiosos dramaturgos de la escena española del los siglos XX y XXI desde la perspectiva de las reacciones críticas, en no pocas ocasiones, favorecidas por la situación de la sociedad en las que los estrenos tenían lugar.

Articles relacionats

  • MOTEL EMPORDÀ, ELOGI DE L'AMOR ESTABLE
    FEBRÉS VERDÚ, XAVIER
    El dietari de Xavier Febrés com a client complagut del Motel al llarg dels anys s’entrellaça en aquest llibre amb la seva narració sobre la trajectòria i les singularitats de l’establiment, com també dels personatges i els plats que han protagonitzat la seva anomenada, dintre d’una excepcional continuïtat. L’Hotel Empordà, amb el seu restaurant el Motel, va ser fundat el 1961 p...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,00 €

  • FAM ALS ULLS, CIMENT A LA BOCA
    PENALBA SUÁREZ, NEUS
    «No agradarà a ningú, però a mi m’ha encantat escriure-la. No està del tot acabada, està, com li diria jo?, per brodar-la, eh? És molt estranya, no hi ha res que sigui veritat. És horrible!». Així és com Mercè Rodoreda anunciava La mort i la primavera en una entrevista del 1982. Va morir la primavera de l’any següent, sense haver pogut enllestir-ne la revisió definitiva. La sev...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    24,00 €

  • L'ESCOLA DE L'ÀNIMA
    ESQUIROL, JOSEP MARIA
    L’escola de l’ànima és una invitació fascinant per descobrir, partint dels fonaments de l’educació, l’horitzó d’una vida madura, fecunda i espiritual. Pas a pas, les realitats que anomenen paraules com lloc, ensenyament, companyia, atenció, món, cura, contemplació, creació... van il·luminant el camí amb llum pròpia i ens descobreixen nous sentits: cada ésser humà se’ns revela c...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    16,00 €

  • LUCIEN GOLDMANN
    COHEN, MITCHELL
    Lucien Goldmann, filòsof i sociòleg, intel·lectual molt influent a la França de postguerra, autor del clàssic Le Dieu caché, sobre el jansenisme, Pascal i Racine, fou un marxista heterodox, seguidor de Lukács i de Piaget. Esdevingué un dels capdavanters de la sociologia de la literatura, a França i a Europa. Però l’acadèmic francès, director d’estudis a l’EHESS, tenia un passat...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    14,00 €

  • TINTÍN ERA CATALÀ
    SOLDEVILLA ALBERTÍ, JOAN MANUEL
    L’any 1964 es va publicar Les joies de la Castafiore, el primer Tintín traduït al català en una magnífica versió de Joaquim Ventalló. Des de llavors, la passió tintinaire a casa nostra ha estat molt intensa i els lligams culturals i emocionals del país amb l’obra d’Hergé han estat d’una enorme solidesa. Tintín era català (o això em pensava jo) és un recorregut per aquesta singu...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,00 €

  • LES CENDRES DE PASOLINI
    PONS ALORDA, JAUME C.
    Les cendres de Pasolini és, en una orgia d?estils, el primer assaig de Jaume C. Pons Alorda, o sigui, una aproximació, un intent, una temptativa, una provatura, un conjunt d?apunts o una reverberació d?idees. A través d?articles, contes, proses o poemes de totes les formes possibles, l?autor indaga els entreforcs de l?obra, la figura, les arrels i les herències de Pier Paolo Pa...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    13,00 €