LA XARXA AMOROSA PER EDUCAR

LA XARXA AMOROSA PER EDUCAR

LES IDEES CLAU DE LA PEDAGOGIA SISTÈMICA MULTIDIMENSIONAL

TRAVESET VILAGINÉS, MERCÈ / PERELLADA ENRICH, CARLES

18,80 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
OCTAEDRO
Any d'edició:
2014
Matèria
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-9921-588-4
Pàgines:
200
Enquadernació:
Rústica
18,80 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat

Pròleg. L?ofici de l?amor
PART 1. La visió sistèmica, multidimensional i evolutiva
Presentació. Ensenyem on està la força per viure
1. Pedagogia sistèmica multidimensional, una pedagogia holística i humana que ens fa evolucionar com a éssers conscients
2. La xarxa amorosa per educar: sistemes, context i ubicació
3. Ecosistemes educatius, la clau dels bons mutualismes i dels climes educatius saludables
PART 2. Línies estratègiques per a un sistema educatiu sistèmic i multidimensional
Presentació
1. Objectius per la construcció d?una xarxa de sistemes en connexió per a una educació sistèmica i multidimensional (famílies, escola, comunitat, administració)?
2. Organització i gestió de centres educatius des de la pedagogia sistèmica multidimensional
3. La relació família-escola, un repte per a l?educació del futur
4. La tutoria des de la visió sistèmica multidimensional
5. L?autoritat amorosa, un lideratge sistèmic i enfortidor de tots els agents educatius
L?autoritat amorosa i el lideratge des de la visió sistèmica
PART 3. Eines de cohesió dels centres educatius
Presentació
1. Els vincles generacionals i la seva influència en la cohesió dels equips, la relació amb les famílies i amb l?alumnat
2. Contes, relats i metàfores de la vida a les escoles
Bibliografia
Revistes amb perspectiva sistèmica (Xarxa de Pedagogia Sistèmica de Catalunya)

Els principis que aporta la pedagogia sistèmica multidimensional contribueixen a humanitzar l?educació, a unir la ment i el cor, a dignificar les arrels i la identitat de totes les persones, a enfortir i ordenar la complexitat de vincles perquè cadascú estigui en el seu lloc, i a fer possible que les noves generacions puguin desenvolupar al màxim les seves potencialitats.
L?aplicació de les aportacions de la visió sistèmica al marc educatiu obre la porta a un nou paradigma pedagògic que possibilita als docents mirar la realitat educativa com un tot, vinculant els sistemes familiars, socials, culturals i històrics, i espirituals, i d?altra banda veure com això influeix, repercuteix i està en la base dels processos d?ensenyament-aprenentatge.
Ara ja sabem que l?ésser humà està constituït per una xarxa immensa de complexitats neuronals, sensorials, psíquiques, socials i espirituals que s?estan afectant contínuament. Tant la física moderna com la neurociència i la biologia, per citar només alguns camps de la ciència, mostren descobertes que van en aquesta direcció.
La pedagogia sistèmica multidimensional posa la mirada en el desenvolupament de la consciència, la interioritat i la complexitat de dimensions vinculars transgeneracionals, intergeneracionals, intrageneracionals i interpersonals, i en com la inclusió d?aquesta informació omple de sentit l?aprenentatge i vincula el ser, el pensar, el sentir i el fer.
Aquesta educació inclou la raó i la intuïció, escolta el cos, les emocions, els sentits i significats de cada persona, és creadora d?una xarxa de nous sabers, i implica la comprensió d?una realitat interconnectada i complexa. Visualitza un currículum multidimensional i transdisciplinar significatiu, que ens ajuda a agrair el passat i allò sagrat que porta a l?ànima cada persona, per gaudir del present i obrir-nos al futur amb èxit.
En aquest llibre es presenten els fonaments de tot plegat i algunes eines per portar-ho a la pràctica.

Articles relacionats

  • ROSA SENSAT
    BESALÚ, XAVIER
    Aquesta publicació retrata la vida i obra de Rosa Sensat, una pedagoga que portà a terme una revolució pacífica a favor dels drets dels infants i de la igualtat de la dona. Moltes de les seves propostes pedagògiques i socials continuen parlant al nostre present i ofereixen elements de reflexió sobre els reptes que avui tenim plantejats en el camp educatiu. El llibre reuneix un ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    27,00 €

  • LA GOSADIA D'ENSENYAR
    BATET ROVIROSA, MARIA
    En sé prou? M'explico bé? I si no agrado als alumnes? Com puc vèncer el desànim? Són pensaments que en un moment o altre ha tingut tothom qui es dedica a ensenyar. Darrere la voluntat de fer de mestre hi ha un compromís, una idea sobre el sentit transformador d'aquesta feina i molt de coratge. Per fer aprendre cal haver après abans. Per ser referents cal haver vençut pors i feb...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • LIDERATGES VALENTS
    LÓPEZ ORTÍN, XAVIER
    Lideratges, valors, esforç. Amb pròleg de Jordi Cuixart.«A les escoles i instituts d’arreu del món s’hi forja el present i el futur de la humanitat, i no dubto que en depèn també el futur de la nostra espècie». Jordi Cuixart «El Barça és dels qui hi juguen. Jo els puc guiar, motivar, esperonar, donar energia, encoratjar... però al final qui està al terreny de joc són elsjugador...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • UNA HISTÒRIA DEL CATALÀ A L'ESCOLA
    RIDAO MARTIN, JOAN
    Deia Unamuno que la imposició del castellà havia estat la més gran obra cultural d’Espanya, de manera que la resta de llengües de l’Estat acabarien morint en pau. La realitat és que el català és ben viu, a pesar de la persecució de què ha estat objecte. Són diverses les obres que ho analitzen des de la perspectiva historiogràfica. El treball de Ridao se centra, però, en l’àmbit...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,90 €

  • A RITME D'INFANT
    DE SANCHA, CRISTINA
    Cada dia hi ha més infants estressats per excés d'activitats, perquèels exigim massa des de ben petits. Aquest llibre vol transformar lanostra mirada cap als nens i la manera de viure i créixer junts. Lescriatures necessiten temps per relaxar-se, per jugar, per escoltar-se, per avorrir-se. I som els adults els que hem de procurar-los aquesttemps. Som nosaltres els que hem de co...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    15,00 €

  • LA PEDAGOGIA DEL PROJECTE
    TROBAJO PUJADAS, NÚRIA
    Aquest llibre explica els orígens del mètode del projecte –una metodologia activa i globalitzada– als Estats Units i alguns dels precedents al nostre país. Parla de quina ha de ser l’actitud del docent que vulgui treballar amb aquest sistema i de l’avaluació formativa com un dels eixos del mètode. La pedagogia del projecte. La mirada al cel i els peus a terra també narra, sobre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    23,00 €

Altres llibres de l'autor

  • R-EVOLUCIÓ DEL SISTEMA EDUCATIU
    TRAVESET VILAGINÉS, MERCÈ / PERELLADA ENRICH, CARLES
    Res es pot entendre si no és a la llum de l'evolució; no som una espècie acabada, estem devenint dia a dia. Evoluciona la cultura, les societats, la tecnologia; evolucionen els valors, evoluciona la consciència? Ens podem preguntar de què depenen els canvis evolutius, qui o què els genera i com podem afavorir algun canvi en l'educació, que és l'àmbit que ens ocupa. Quin tipus d...
    Exhaurit

    18,80 €