CARRO DE COMBATE

CARRO DE COMBATE

CONSUMIR ES UN ACTO POLÍTICO

CASTRO BUZÓN, NAZARET

18,00 €
IVA inclós
Exhaurit
Editorial:
CLAVE INTELECTUAL
Any d'edició:
2014
Matèria
Família. salut
ISBN:
978-84-942073-5-8
Enquadernació:
Otros

Un libro imprescindible para saber qué consumimos. 150 fotografías, mapas y gráficos

¿De dónde vienen los productos que consumimos? ¿Qué contienen los alimentos que compramos? Parecen preguntas sencillas y, sin embargo, sabemos muy poco de los productos que componen nuestra cesta de la compra. Las etiquetas de los alimentos que adquirimos suelen ser ininteligibles para el consumidor medio y resulta virtualmente imposible saber de dónde vienen las materias primas con las que fueron elaborados. La opacidad sirve a menudo para ocultar las deficiencias nutritivas de los alimentos, la toxicidad de los detergentes y cosméticos o el despilfarro que suponen los embalajes.

Carro de Combate traza en este libro la cadena de producción de veinte productos de uso masivo, desde café o el azúcar hasta la leche y los huevos, pasando por prendas de ropa, cosméticos y plásticos. El objetivo es visibilizar la complejidad del proceso que se nos oculta, y que genera impactos sociales, laborales y ambientales en las diferentes fases del ciclo de vida de los productos, desde la extracción de las materias primas hasta la contaminación que producen los embalajes. La documentación que se aporta en cada caso evidencia cómo las grandes multinacionales, que controlan cada vez más sectores de producción, se desentienden de la contaminación que generan y sobreexplotan a sus trabajadores, que perciben una mínima parte del precio final que pagamos los consumidores.

Frente a este modelo, que persigue el lucro a costa de la explotación de la naturaleza y del ser humano, aparecen cada vez más alternativas: de un lado, productores responsables que colocan a sus mercancías precios justos, sin explotación, sin ganancias excesivas y con menos intermediarios; del otro lado, consumidores críticos que deciden apoyar con sus compras otro modo de hacer las cosas. Unos y otros empiezan a entender que cada gesto cuenta, y cada pequeña iniciativa ayuda a crear otra economía posible para otro mundo posible. Para que así sea, el primer paso es comprender qué hay detrás de los productos coloridos y brillantes que nos vende la publicidad con una promesa de vacua felicidad. Porque, si el consumo es un acto político, la primera batalla es la de la información.

Articles relacionats

  • ALTES CAPACITATS
    BELTRAN, MARIA
    Potser has notat que el teu fill aprèn amb més facilitat i rapidesa, en una àrea específica o en totes. Potser no acaba d'encaixar a classe. Potser s'obsessiona amb certs temes. T'has començat a fer preguntes? Sí, potser té una capacitat intel·lectual superior a la de la majoria: és el que coneixem com a persona amb altes capacitats (AC). Per a la Maria Beltran, psicòloga espec...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,50 €

  • CRIAR JUNTS
    TIRADO, MÍRIAM
    L'arribada d'un fill és una cosa tan potent i transformadora que inevitablement provoca canvis en els progenitors. La relació de parella que tenien fins ara també se'n veu afectada, perquè cal afrontar un repte en comú absolutament nou: criar un fill. Aquest nadó, al seu torn, remourà el nen que cadascú de nosaltres va ser. I des d'aquesta remoguda, tan monumental com —a vegade...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    21,90 €

  • L'OFICI D'EDUCAR
    PEDROSA, ELISABET
    A_ L'ofici d'educar_ hi hem parlat de criança i de família, d'escola i de joc, de sexualitat i de coeducació, de lectura i de lleure, d'art i de tecnologies, de relacions de parella, de reproducció assistida, d'adopcions i d'acollida, i de tants altres temes relacionats amb l'educació entesa en el sentit més ampli. Totes les persones que han passat per l'estudi de Catalunya Ràd...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,00 €

  • LA RÀBIA
    BOSCH SANS, LOLITA
    Valenta, honesta i brutalment personal, la nova novel·la de Lolita Bosch rememora el bullying patit per l’autora en l’adolescència. La Lolita és una escriptora i periodista reconeguda; és mare, treballa per la pau i li agrada viure la vida. I per fi ha trobat la força per escriure sobre la seva adolescència, quan dels catorze als disset anys, com tants altres adolescents, va se...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    11,95 €

  • SEGRESTATS PER LES XARXES
    FERNÁNDEZ ROVIRA, CRISTINA
    Un problema de salut pública, sobretot entre adolescents i joves, i un perill per a la democràcia. Així descriuen les xarxes socials Cristina Fernández Rovira i Santiago Giraldo Luque, investigadors de l'economia de l'atenció. És fals que els joves puguin controlar l'ús que fan de les xarxes perquè la majoria se'n declara addicte; també és fals que les xarxes fomentin la social...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • DEMOCRACIA I CURA
    C. TRONTO, JOAN
    Les persones sÆenfronten a un dèficit de la cura: tenim massa feina, hi ha massa exigències, no tenim prou temps per poder cuidar adequadament els infants, la gent gran, i a nosaltres mateixos. Alhora, la implicació en la política a molts països del món arriba a baixos hist.rics, tot i que hauria ajudar-nos a cuidar millor, la veiem com una cosa llunyana. Democràcia i cura argu...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    21,90 €

Altres llibres de l'autor