TRASTORNO ESPECÍFICO DEL LENGUAJE (TEL)

TRASTORNO ESPECÍFICO DEL LENGUAJE (TEL)

AVANCES EN EL ESTUDIO DE UN TRASTORNO INVISIBLE

MENDOZA LARA, ELVIRA

41,95 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
PIRÁMIDE
Materia
Lingüística
ISBN:
978-84-368-3619-6
Páginas:
360
Encuadernación:
Butxaca
41,95 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat

La mayoría de los niños alcanzan los hitos del desarrollo lingüístico con bastante facilidad siguiendo una secuencia predecible. No obstante, a muchos no les sucede lo mismo, sino que el aprendizaje del lenguaje es lento, incompleto y muy esforzado. Dentro de este grupo se encuentran los niños con trastorno específico del lenguaje (TEL). Sobre ellos, y dedicado a ellos, va este libro, cuyo objetivo es actualizar los conocimientos, aún escasos, que se tienen sobre este trastorno, que afecta a un porcentaje considerable de niños y que, en la mayoría de los casos, lo van a arrastrar durante muchos años. Por el momento, el medio más eficaz para frenar su posible persistencia consiste en ofrecer una intervención de la máxima calidad desde los primeros años de vida, para lo cual se hace necesario un avance considerable en su estudio e investigación.
Nos referimos al TEL como un trastorno invisible porque en muchos casos, sobre todo si no se acompaña de otras alteraciones más llamativas, el problema no se identifica hasta que las demandas lingüísticas, académicas y sociales son lo suficientemente alarmantes como para requerir unos recursos lingüísticos no disponibles. A la vez, los recursos asignados a su estudio, investigación y diseño de técnicas eficaces de intervención son claramente insuficientes, lo que aumenta su invisibilidad.
Este libro trata de poner al día los temas más relevantes en el estudio del TEL, desde su concepto, los mecanismos de aprendizaje del lenguaje en el TEL y su desarrollo en distintas etapas, así como la descripción de las habilidades lingüísticas más deficitarias en estos niños. Por último, se analizan las relaciones del TEL con otros trastornos del desarrollo (dislexia, TDAH, discalculia, etc.) y la posible comorbilidad entre ellos.

Artículos relacionados

  • UN PAÍS DE LLETRATS I ANALFABETS
    GARCIA FEMENIA, ALFRED
    Tots sabem escriure. Tots hem aprés a fer-ho en algun moment de la nostra vida. Un dels grans èxits de la societat occidental actual és que aquesta eina cultural ha arribat a tothom i que, amb millor o pitjor qualitat, sabem identi?car les lletres i compondre paraules. Això no obstant, no sempre ha estat així. El període de màxima esplendor política, econòmica, cultural i demog...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • BALLA AMB BABEL
    LLUIS, JOAN-LLUIS
    Resseguint la història de l’absolutisme lingüístic, representat pels estats espanyol i francès, Joan-Lluís Lluís rellegeix el cèlebre mite de la torre de Babel: D’on ens ve, als humans, la tendència a jerarquitzar les llengües? ¿Què amaga la superioritat que algunes s’atorguen? Rere la defensa del monolingüisme —que al·lega que les llengües només són mitjans per comunicar-se i ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    11,50 €

  • DEU LLIÇONS PER A SALVAR EL CATALÀ
    CARME JUNYENT
    El decàleg imprescindible per a salvar la llengua: el llegat savi i valuós de M. Carme Junyent. Quin paper ha de tenir el català en el futur del país? Què podem fer per mantenir-lo viu? Quines polítiques lingüístiques són encertades per a preservar la llengua? I quina és la vertadera llengua inclusiva? M. Carme Junyent reflexiona sobre les qüestions lingüístiques que més la pre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    21,90 €

  • LLENGUA I IDENTITAT NACIONAL
    MARTÍ MONLLAU, JORDI
    Aquest llibre constitueix un al·legat antidesnacionalitzador motivat per l’ensorrament discursiu, les inconsistències i les impotències de la política nostrada, i cerca rearmar intel·lectualment el nostre poble. Sense una narrativa sòlida i fonamentada que ens mostri la justícia de la nostra causa, no podrem disputar la batalla d’idees. Ara cal recuperar el terreny perdut. Perq...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    15,00 €

  • EN AQUESTA GRAN ÈPOCA... LES PARAULES SÓN PUNYS
    MARTÍ I FONT, JORDI
    "L´obra a què s´enfronten els lectors és una reflexió imprescindible al voltant de com la privatització del llenguatge ha implicat, en termes de Susan George, un pensament segrestat: una impotència social a l´hora de resistir-se a l´opressió del capitalisme despietat que hegemonitza el nostre entorn. Es tractaria d´una reflexió oberta sobre com el poder s´ha apropiat de la matè...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    14,00 €

  • AMB 'Q' DE FORMATGE
    PINTO FERNÀNDEZ, PURI
    Des de la perspectiva del discurs dels catalanoparlants d´adopció, Amb Q de formatge planteja arguments de mediació en una societat que encara arrossega prejudicis lingüístics dels quals mereix alliberar-se. És un llibre sincer, assertiu i original que, tot explicant les experiències i les reflexions de l´adopció lingüística de la seva autora, commou, fa pensar i aporta argumen...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    10,00 €