ORIGEN, CONTEXTO, EVOLUCIÓN Y FUTURO DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL

ORIGEN, CONTEXTO, EVOLUCIÓN Y FUTURO DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL

BRUNET I ICART, IGNASI / MORAL MARTÍN, DAVID

24,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
URV
Año de edición:
2017
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-8424-614-5
Páginas:
394
Encuadernación:
Bolsillo
24,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat

El nuevo orden global ha nacido a partir de la crisis del Estado de Bienestar y la superación de la figura del trabajador asalariado. Sólo existe una demanda generalizada: ser ?individual y autorresponsable? (Beck), es decir, ?emprendedor e innovador? (Sennett). Este nuevo axioma de gestión profesional trata de desplazar la forma de regulación basada en el reconocimiento de derechos colectivos.
En estas sociedades de empresa, denominadas así por Foucault, tremendamente polarizadas y desiguales, se mantienen sectores del mercado sujetos a prescripciones tayloristas. Nos referimos concretamente a aquellos trabajadores obligados a trabajar duramente y encontrarse cada vez más hundidos en la pobreza y el endeudamiento. Dicha situación también afecta a determinadas áreas de profesionales cualificados, como los servicios sanitarios, la educación, el periodismo, la psicología, la ingeniería y la abogacía, entre otros.
Este nuevo marco es simultáneamente taylorizante/destaylorizante, fordista/posfordista, por lo que resulta habitual acudir a la neutralidad de la meritocracia como justificación de casi todo: las personas que lo ?merezcan? saldrán de la pobreza de manera continuada. En este sentido, la clase adinerada será poseedora de los valores y las habilidades del espíritu emprendedor, ocupando los trabajos no taylorizados, mejor valorados y remunerados. Esta actitud se convertirá en la mejor manera de vaticinar el ascenso social, en el que la clase media quiere continuar creyendo.
¿Cuál es el papel que se le ha adjudicado a la Formación Profesional en todo esto? Este amplio trabajo espera aportar argumentaciones que ayuden a contestar y entender la pregunta lanzada.

Artículos relacionados

  • L'HORA DEL CONTE, RECER DE LECTURA
    VOUILLAMOZ, NÚRIA
    Núria Vouillamoz ofereix estratègies útils per apropar la literatura als petits i petites lectores. Perquè la lectura genera espais de trobada entre adults i infants, fins a compartir un mateix univers emocional. I els vincles afectius que s’estableixen entre grans i petits amb un llibre entre les mans són dels més poderosos que podem crear. Les reflexions i els recursos que re...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    23,00 €

  • TRES MESOS DE VACANCES
    ROSSELL, NEUS
    Un elogi en clau d'humor a la vocació de mestre i una reivindicació del poder que té l'educació en la nostra societat. Com s'ho fan els mestres per quadrar els horaris quan falta un professor? Com es gestiona la diversitat a les aules? Com és una reunió amb un pare que creu saber més d'educació que la mestra i que sempre es posiciona a favor del seu fill? Un ofici, el de mestre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,90 €

  • ROSA SENSAT
    BESALÚ, XAVIER
    Aquesta publicació retrata la vida i obra de Rosa Sensat, una pedagoga que portà a terme una revolució pacífica a favor dels drets dels infants i de la igualtat de la dona. Moltes de les seves propostes pedagògiques i socials continuen parlant al nostre present i ofereixen elements de reflexió sobre els reptes que avui tenim plantejats en el camp educatiu. El llibre reuneix un ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    27,00 €

  • LA GOSADIA D'ENSENYAR
    BATET ROVIROSA, MARIA
    En sé prou? M'explico bé? I si no agrado als alumnes? Com puc vèncer el desànim? Són pensaments que en un moment o altre ha tingut tothom qui es dedica a ensenyar. Darrere la voluntat de fer de mestre hi ha un compromís, una idea sobre el sentit transformador d'aquesta feina i molt de coratge. Per fer aprendre cal haver après abans. Per ser referents cal haver vençut pors i feb...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • LIDERATGES VALENTS
    LÓPEZ ORTÍN, XAVIER
    Lideratges, valors, esforç. Amb pròleg de Jordi Cuixart.«A les escoles i instituts d’arreu del món s’hi forja el present i el futur de la humanitat, i no dubto que en depèn també el futur de la nostra espècie». Jordi Cuixart «El Barça és dels qui hi juguen. Jo els puc guiar, motivar, esperonar, donar energia, encoratjar... però al final qui està al terreny de joc són elsjugador...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    18,00 €

  • UNA HISTÒRIA DEL CATALÀ A L'ESCOLA
    RIDAO MARTIN, JOAN
    Deia Unamuno que la imposició del castellà havia estat la més gran obra cultural d’Espanya, de manera que la resta de llengües de l’Estat acabarien morint en pau. La realitat és que el català és ben viu, a pesar de la persecució de què ha estat objecte. Són diverses les obres que ho analitzen des de la perspectiva historiogràfica. El treball de Ridao se centra, però, en l’àmbit...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,90 €