ORIGEN, CONTEXTO, EVOLUCIÓN Y FUTURO DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL

ORIGEN, CONTEXTO, EVOLUCIÓN Y FUTURO DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL

BRUNET I ICART, IGNASI / MORAL MARTÍN, DAVID

24,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
URV
Año de edición:
2017
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-8424-614-5
Páginas:
394
Encuadernación:
Bolsillo
24,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

El nuevo orden global ha nacido a partir de la crisis del Estado de Bienestar y la superación de la figura del trabajador asalariado. Sólo existe una demanda generalizada: ser ?individual y autorresponsable? (Beck), es decir, ?emprendedor e innovador? (Sennett). Este nuevo axioma de gestión profesional trata de desplazar la forma de regulación basada en el reconocimiento de derechos colectivos.
En estas sociedades de empresa, denominadas así por Foucault, tremendamente polarizadas y desiguales, se mantienen sectores del mercado sujetos a prescripciones tayloristas. Nos referimos concretamente a aquellos trabajadores obligados a trabajar duramente y encontrarse cada vez más hundidos en la pobreza y el endeudamiento. Dicha situación también afecta a determinadas áreas de profesionales cualificados, como los servicios sanitarios, la educación, el periodismo, la psicología, la ingeniería y la abogacía, entre otros.
Este nuevo marco es simultáneamente taylorizante/destaylorizante, fordista/posfordista, por lo que resulta habitual acudir a la neutralidad de la meritocracia como justificación de casi todo: las personas que lo ?merezcan? saldrán de la pobreza de manera continuada. En este sentido, la clase adinerada será poseedora de los valores y las habilidades del espíritu emprendedor, ocupando los trabajos no taylorizados, mejor valorados y remunerados. Esta actitud se convertirá en la mejor manera de vaticinar el ascenso social, en el que la clase media quiere continuar creyendo.
¿Cuál es el papel que se le ha adjudicado a la Formación Profesional en todo esto? Este amplio trabajo espera aportar argumentaciones que ayuden a contestar y entender la pregunta lanzada.

Artículos relacionados

  • EDUCAR EN L'ADMIRACIÓ
    ECUYER CATHERIN / L'ECUYER, CATHERINE
    Com podem aconseguir que un nen ?i, més endavant, unadolescent? sigui capaç d?estar-se quiet observant amb calmael seu voltant, capaç d?esperar abans de tenir, capaç de pensar,amb motivació per aprendre sense por de l?esforç?Avui dia, els nens creixen en un entorn cada vegada més frenètici exigent, que, d?una banda, ha fet que la tasca d?educarsigui més complexa, i, de l?altra,...
    Disponibilitat inmediata

    17,00 €

  • ESCOLA DE FANTASIA
    RODARI, GIANNI
    • L’educació del nen passa per la nostra reeducació contínua.• No el podem culpar de no aprendre, sinó aprendre a ensenyar.• La lectura és un privilegi i no pas un deure.• L’atenció i la memòria no són millors que la creativitat i la imaginació.• Riure és crucial: és un regal inesperat, més enllà de la protecció i la segur...
    Disponibilitat inmediata

    15,90 €

  • EL NEN FILÒSOF
    NOMEN, JORDI
    Els nens són "petits grans filòsofs" amb una capacitat d'astorament i una curiositat pràcticament infinites. Aquesta obra proposa eines concretes per a que pares i docents desenvolupin la "intel·ligència filosòfica" dels nens. La primera part conté un assaig breu sobre filosofia i infantesa. La segona part conté capítols amb propostes pràctiques i creatives al voltant de les gr...
    Disponibilitat inmediata

    17,90 €

  • NEUROCIÈNCIA PER A EDUCADORS
    BUENO TORRENS, DAVID
    Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s?ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per sorpresa de molts, el resultat no és una esmena a la totalitat de la pedagogia moderna, sinó una explicació científica complementà...
    Disponibilitat inmediata

    19,00 €

  • HI HAVIA UNA VEGADA ELS CONTES DE SEMPRE
    MAICA BERNAL / FRANCESC CODINA / ASSUMPTA FARGAS
    «Hi havia una vegada...» Des de sempre, aquestes paraules han tingut el poder de convocar la il·lusió dels més petits. Ara podeu compartir amb ells la lectura d'aquells contes que us van explicar quan teníeu la seva edat. «Hi havia una vegada... un cargol, una rateta que escombrava l'escaleta, en Patufet, en Cigronet, tres porquets, la Caputxeta, un llop i set cabretes, en Ton ...
    Disponibilitat inmediata

    19,95 €

  • DICCIONARI DE LA TRADUCCIÓ CATALANA
    MONTSERRAT BACARDI - PILAR GODAYOL
    Aquest diccionari compila per primera vegada els traductors i les traductores més rellevants de tots els temps, fins als nascuts el 1950, que han traduït de qualsevol llengua al català, com també les traduccions anònimes i col·lectives sobresortints. Conté un miler d'entrades, amb dades biogràfiques, presentació i valoració de les traduccions i bibliografia completa de les obre...
    Disponibilitat inmediata

    40,00 €