ORIGEN, CONTEXTO, EVOLUCIÓN Y FUTURO DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL

ORIGEN, CONTEXTO, EVOLUCIÓN Y FUTURO DE LA FORMACIÓN PROFESIONAL

BRUNET I ICART, IGNASI / MORAL MARTÍN, DAVID

24,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
URV
Año de edición:
2017
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-8424-614-5
Páginas:
394
Encuadernación:
Bolsillo
24,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

El nuevo orden global ha nacido a partir de la crisis del Estado de Bienestar y la superación de la figura del trabajador asalariado. Sólo existe una demanda generalizada: ser ?individual y autorresponsable? (Beck), es decir, ?emprendedor e innovador? (Sennett). Este nuevo axioma de gestión profesional trata de desplazar la forma de regulación basada en el reconocimiento de derechos colectivos.
En estas sociedades de empresa, denominadas así por Foucault, tremendamente polarizadas y desiguales, se mantienen sectores del mercado sujetos a prescripciones tayloristas. Nos referimos concretamente a aquellos trabajadores obligados a trabajar duramente y encontrarse cada vez más hundidos en la pobreza y el endeudamiento. Dicha situación también afecta a determinadas áreas de profesionales cualificados, como los servicios sanitarios, la educación, el periodismo, la psicología, la ingeniería y la abogacía, entre otros.
Este nuevo marco es simultáneamente taylorizante/destaylorizante, fordista/posfordista, por lo que resulta habitual acudir a la neutralidad de la meritocracia como justificación de casi todo: las personas que lo ?merezcan? saldrán de la pobreza de manera continuada. En este sentido, la clase adinerada será poseedora de los valores y las habilidades del espíritu emprendedor, ocupando los trabajos no taylorizados, mejor valorados y remunerados. Esta actitud se convertirá en la mejor manera de vaticinar el ascenso social, en el que la clase media quiere continuar creyendo.
¿Cuál es el papel que se le ha adjudicado a la Formación Profesional en todo esto? Este amplio trabajo espera aportar argumentaciones que ayuden a contestar y entender la pregunta lanzada.

Artículos relacionados

  • UNA HISTÒRIA DEL CATALÀ A L'ESCOLA
    RIDAO MARTIN, JOAN
    Deia Unamuno que la imposició del castellà havia estat la més gran obra cultural d’Espanya, de manera que la resta de llengües de l’Estat acabarien morint en pau. La realitat és que el català és ben viu, a pesar de la persecució de què ha estat objecte. Són diverses les obres que ho analitzen des de la perspectiva historiogràfica. El treball de Ridao se centra, però, en l’àmbit...
    Disponibilitat inmediata

    17,90 €

  • SER MONITOR I MONITORA
    FUNDACIO PERE TARRES
    Quina empremta deixa en la vida personal i professional l’experiència de ser monitor o monitora de lleure? Quina petjada deixen en el camí de la vida dels infants, adolescents i joves als que acompanyen? A aquestes preguntes, i a moltes més, intenta donar resposta aquest llibre que recull en primera persona el testimoni i les experiències de persones que estan fent o han fet de...
    Disponibilitat inmediata

    16,00 €

  • LA PEDAGOGIA DEL PROJECTE
    TROBAJO PUJADAS, NÚRIA
    Aquest llibre explica els orígens del mètode del projecte –una metodologia activa i globalitzada– als Estats Units i alguns dels precedents al nostre país. Parla de quina ha de ser l’actitud del docent que vulgui treballar amb aquest sistema i de l’avaluació formativa com un dels eixos del mètode. La pedagogia del projecte. La mirada al cel i els peus a terra també narra, sobre...
    Disponibilitat inmediata

    23,00 €

  • EDUCACIÓ FEMINISTA
    Educació feminista és una obra col·lectiva on es tracten, des d’una perspectiva feminista, de pensament crític i de compromís ètic, eixos fonamentals capaços de donar resposta a alguns dels reptes més importants que afronten actualment els centres educatius. Com treballem l’educació sexual a cada període del desenvolupament? Quin ús, inclusiu o excloent, fem de la llengua? D...
    Disponibilitat inmediata

    26,00 €

  • TERRITORIS DE JOC I D'EXPLORACIÓ
    DUBOVIK, ALEJANDRA
    Aquest llibre parla de territoris de joc i d'experimentació entesos com a espais que ofereixen les condicions òptimes als infants perquè els conquistin i els construeixin des de la seva creativitat. Des de la manipulació del material, en col•laboració i comunicació amb els companys i les companyes, i mitjançant l'imaginari col•lectiu i participatiu, els infants van construint e...
    Disponibilitat inmediata

    16,00 €

  • ENSENYAR PENSAMENT CRÍTIC
    HOOKS, BELL
    La recerca del pensament lliure és una activitat constant. A Ensenyar pensament crític, Hooks considera l’aprenentatge com el primer espai per defensar la diversitat, la igualtat i, en definitiva, la democràcia.Si l’ensenyament és l’espai on desenvolupar el pensament crític, i l’aprenentatge és una activitat que dura tota una vida, aquest llibre aborda alguns dels problemes més...
    Disponibilitat inmediata

    19,90 €