NI ARTE NI EDUCACIÓN

NI ARTE NI EDUCACIÓN

UNA EXPERIENCIA EN LA QUE LO PEDAGÓGICO VERTEBRA LO ARTÍSTICO

 

18,00 €
IVA incluido
Exhaurit
Editorial:
CATARATA
Año de edición:
2017
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-9097-258-8
Páginas:
240
Encuadernación:
Otros

El arte es educación y la educación es arte. Ambos comparten la intención de ayudar a dilucidar lo que se desconoce, desafían la comprensión que se tiene de la realidad, provocan aprendizajes, transforman a las personas y sus contextos?, cosa que no sucede cuando la educación niega lo artístico o viceversa. Llevarlo a la práctica no es tarea fácil para mediadores, artistas o educadores, por lo que es de gran utilidad conocer las propuestas de la exposición ni arte ni educación que desarrolló el Grupo de Educación de Matadero Madrid. Quienes la visitaron pudieron experimentar diversos proyectos críticos, provocadores, lúdicos; todos ellos desarrollados con estrategias artísticas y con un claro carácter pedagógico. Por ejemplo, pensar quién tiene la piel ?color carne?, jugar a ?hundir países? o escuchar a una mujer nacida en Mali no son obras de arte intocables, ni tampoco forman parte de una asignatura, pero hacen que el racismo, el etnocentrismo o la discriminación se vuelvan tangibles.

Así, ni arte ni educación no es una exposición, ni es una escuela, sino una investigación sobre las relaciones del arte y la educación, sus límites e intersecciones. Del mismo modo que este libro no es un catálogo ni un manual, sino que recoge los resultados y reflexiones sobre este experimento de participación y producción colectiva de conocimiento.

Artículos relacionados

  • LLEGIR LA HISTORIA
    Pot la literatura ser una eina atractiva per a explicar la història? Pot la història fomentar la lectura de ficció? Aquestes dues preguntes són el motor de Llegir la història, un llibre bàsic i necessari que naix de les reflexions de vint-i-sis investigadores i docents de diferents especialitats madurades amb l experiència a les aules. El fruit és un viatge apassionant pels epi...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,50 €

  • INCOMPETÈNCIES BÀSIQUES
    BARDERA, DAMIÀ
    El llibre que explica el com i el perquè del malestar a les aules.L’escriptor i professor Damià Bardera signa una obra personal i ambiciosa que posa llum al malestar de les aules i als problemes de l’ensenyament a casa nostra. A cavall de la narració, l’assaig i el dietarisme, aquest llibre és el testimoni d’un professor de secundària compromès amb els alumnes, les classes i el...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,90 €

  • JOAQUIM FRANCH
    FRANCH, JOAQUIM
    A Catalunya no anem sobrats de pedagogs que hagin deixat una petjada indeleble. Quim Franch és un d’ells. Massa desconegut per les noves generacions, tot i tenir una vida breu –va morir als 43 anys–, les seves aportacions a la pedagogia catalana són indiscutibles tant en l’àmbit de l’educació en el lleure com en l’anàlisi des de dins de l’escola com a institució i del grupclass...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,00 €

  • TRES MESOS DE VACANCES
    ROSSELL, NEUS
    Un elogi en clau d'humor a la vocació de mestre i una reivindicació del poder que té l'educació en la nostra societat. Com s'ho fan els mestres per quadrar els horaris quan falta un professor? Com es gestiona la diversitat a les aules? Com és una reunió amb un pare que creu saber més d'educació que la mestra i que sempre es posiciona a favor del seu fill? Un ofici, el de mestre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,90 €

  • ROSA SENSAT
    BESALÚ, XAVIER
    Aquesta publicació retrata la vida i obra de Rosa Sensat, una pedagoga que portà a terme una revolució pacífica a favor dels drets dels infants i de la igualtat de la dona. Moltes de les seves propostes pedagògiques i socials continuen parlant al nostre present i ofereixen elements de reflexió sobre els reptes que avui tenim plantejats en el camp educatiu. El llibre reuneix un ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    27,00 €

  • LA GOSADIA D'ENSENYAR
    BATET ROVIROSA, MARIA
    En sé prou? M'explico bé? I si no agrado als alumnes? Com puc vèncer el desànim? Són pensaments que en un moment o altre ha tingut tothom qui es dedica a ensenyar. Darrere la voluntat de fer de mestre hi ha un compromís, una idea sobre el sentit transformador d'aquesta feina i molt de coratge. Per fer aprendre cal haver après abans. Per ser referents cal haver vençut pors i feb...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €