LA ÓPERA

LA ÓPERA

UNA HISTORIA SOCIAL

SNOWMAN, DANIEL

35,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
SIRUELA
Materia
Música
ISBN:
978-84-16638-88-8
Páginas:
614
Encuadernación:
Bolsillo
35,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

«Sus orígenes, su evolución y sus transformaciones: todo está en La ópera. Una historia social. Páginas en las que no faltan las extravagancias, el oropel y la pompa».

BLAS MATAMORO, ABC Cultural



«Indudablemente, la más exhaustiva historia de la ópera que se haya escrito nunca. Este magnífico libro se convertirá en una obra de referencia».

SIR CHARLES MACKERRAS, director de orquesta



«Este libro es una obra única dentro de la literatura operística contemporánea y es necesario para entender por qué el público de ópera ama la ópera».

CÉSAR OCTAVIO MORENO ZAYAS, Pro ópera



«Un logro inmenso. Con su sensibilidad para el detalle, su prosa amena y un gran sentido común, este libro cubre la totalidad de la historia de la ópera y nos ofrece una visión equilibrada y muy completa de las diversas formas en que este género se ha ido adaptando a tiempos y lugares diferentes. Libro maravilloso para cualquier amante de la música, es una excelente contribución al mundo de la ópera».

ROGER PARKER, profesor de Música del King;s College de Londres



Desde los inicios de la ópera en diversas cortes del norte de Italia hasta su expansión por Europa y los demás continentes, este libro explora el mundo de los teatros de ópera y los empresarios operísticos, de los monarcas y negociantes, e incluso el de los artistas y el público.



En su Grand Tour operístico, el autor nos traslada a la Mantua y a la Florencia del Renacimiento, al Londres de Händel, al París de Luis XIV y a la Viena del emperador José II. Daniel Snowman sigue los pasos del libretista de Mozart hasta Nueva York, cuando en el siglo XIX la ópera deja de ser monopolio europeo, y nos lleva más lejos aún, a las representaciones que se ofrecían en las fronteras de Australia.Ya en el siglo XX, Caruso cantaba a Puccini en La Habana y Toscanini dirigía en Buenos Aires la música de Wagner. Ninguno de ellos podría haber imaginado el alcance mundial que con el tiempo tendría la ópera.



En nuestros días, se representa, se financia, se escucha, se filma y se retransmite más ópera que nunca.

Artículos relacionados

  • MÚSICA NO COMENÇA AMB LA CLAU DE SOL
    GIL NOÉ, JOSÉ VICENTE
    Al llarg del segle XX, la música occidental va experimentar canvis i alteracions ben significatives fruit de l’experimentació que els músics i artistes més innovadors van portar a terme a la recerca de noves fórmules d’expressió. Apostes divergents, moltes vegades radicals, van portar a replantejar el concepte de música, i van estendre tant els seus límits que, com diuen Lloren...
    Disponibilitat inmediata

    18,00 €

  • GIRA LA LLUNA
    FIGUERAS, LAIA
    Aquesta obra és un recull de cinc contes basats en cinc cançons de bressol, creades per Ferran Gallart, compositor i cantant del grup de música "Strombers". Il·lustrat per Anna Grimal. Els contes parlen de valors com l'autonomia, la por a créixer, el fet de saber demanar les coses i la innocència i la imaginació infantil. Conté l'enllaç a cinc cançons de bressol. ...
    Disponibilitat inmediata

    18,00 €

  • LLUM DE LLULL
    CAPDEVILA, FRANCESC / GONZÁLEZ, TXEMA / FERRER, PEP TONI / REUS, JAUME / MARTINEZ, LAIA
    Antologia coral versificada lliurement sobre l'obra i trajectòria de Ramon Lull. El llibre/disc compte amb 20 Il lustracions del dibuixant Max, textos de Laia Martínez i un Cd de música del Grup Cap de Turc ...
    Disponibilitat inmediata

    18,00 €

  • LOS CANTADORS
    AMÀLIA ATMETLLÓ, ESTER G. LLOP, JAUME AYATS / AMETLLÒ FOLGUERA, AMÀLIA
    Una recerca a una cinquantena de pobles, menada amb atenció entre els anys 2011 i 2015 i que ara presentem en forma de llibre amb CD adjunt, ha permès de fer sorgir la memòria dels cants religiosos, de les ocasions i de les emocions que els donaven sentit i força. Alguns cants i ocasions han perviscut, no sense transformacions i adequacions. En altres pobles, els testimonis enc...
    Disponibilitat inmediata

    16,00 €

  • L'OBRA DE RICHARD WAGNER A BARCELONA
    JANÉS I NADAL, ALFONSINA
    Des de la pimera audició a Barcelona, l?any 1862, l?estètica wagneriana va ser acollida amb entusiasme.El moviment wagnerià lligava amb el modernisme i amb els revulsius estètics d?una ciutat alhora, segons els àmbits socials, conservadora i transformadora, altrament trasbalsada per la crisi del 98 i de la Restauració. L?obra de Wagner suscità tant les passions favorables dels ...
    Disponibilitat inmediata

    25,00 €

  • ELS SEGADORS
    JAUME AYATS / AYATS, JAUME
    Els Segadors, l?himne nacional, prové d?una cançó eròtica que es va transformar, el 1640, en un crit de guerra. A finals del segle XIX, Francesc Alió va ajuntar la lletra de guerra que cantava la mare de Jacint Verdaguer amb la melodia de la cançó eròtica que li va cantar el canonge Jaume Collell. Emili Guanyavents ?procedent d?ambients anarquistes, espiritistes i maçons? va es...
    Disponibilitat inmediata

    23,00 €