Laforisme és un dels gèneres més antics de la història de la literatura. Un gènere que es manifesta en múltiples variants possibles: la màxima, el proverbi, la sentència o ladagi. I és precisament aquesta qualitat polifacètica allò que afaiçona la seva doble naturalesa: fragmentària i poètica. No debades, laforística és una forma de lassaig que encaixa amb la manera de pensar i dir de Jordi Solà Coll. Al capdavall, el pensament ha de menester una forma un gènere i aquesta sarticula literàriament en el fragment. Així doncs, en els darrers quinze anys lautor ha trobat en laforisme la fórmula per fixar en el temps la seva particular mirada perifèrica. Una praxi que sendinsa dialògicament en els marges duna realitat que ens és escàpola i sovint paradoxal. A La mirada perifèrica cada aforisme vertebra el pensament com una cadena infinita de moments que es concatenen entre si a la recerca de sentit. Certament, un sentit poètic i inconclús que es desplega amb rigor en la paraula escrita. Perquè és en la paraula on sens revela el món de lésser. Assajar des de la paraula, pensar aforísticament, és completar labsolut amb el fragment.
Jordi Solà Coll (Barcelona, 1963) és escriptor i fotògraf. De fet, segons lautor constata, ambdues són maneres de mirar el món que es complementen. Ésser en el text com en la imatge, aquest és el seu propòsit. Guardonat amb el Premi Miquel Martí i Pol de Roda de Ter de 2016 pel recull de poesia Ulls de glaç (2017), Solà ha insistit en la relació entre poètica i pensament a Ira (2019). Així mateix, una part de la seva obra en plena progressió sendinsa en les formes de la literatura fragmentària: larticle, el poema, lepístola, el dietari i laforisme. És autor de lepíleg de lúltim llibre de poemes de Feliu Formosa, Lincert encontre, en què revela algunes de les claus daquesta obra. Com a fotògraf sha dedicat a la docència, a més de traçar en milers de fotografies la seva poètica del món. Ha col·laborat durant tres dècades en mitjans de comunicació diversos. Actualment imparteix cursos dantropologia i patrimoni cultural a Casa Àsia.