Des de finals del segle passat, les descobertes científiques sobre la funció indispensable de les emocions en el desenvolupament personal i social i en laprenentatge han suposat un canvi determinant en làmbit de la formació de les persones.
Aquesta obra, coordinada pel professor Pere Darder Vidal (autor de diverses publicacions en les quals ha aprofundit en lempatia, la participació i la col·laboració, així com en la construcció dun estil de vida amarat de realisme, il·lusió i estimació), va adreçada al professorat de totes les etapes educatives. Es parteix duna exposició de la funció de les emocions i de la salut psicològica dinfants i joves, i shi presenten propostes dactuació en el centre i dins laula, per acabar obrint algunes reflexions sobre com estructurar la formació i assumir la pròpia professió. Els autors inclouen, així mateix, un ampli espai de reflexió sobre els estils educatius i lequilibri emocional deducadors i educadores i sofereixen eines de coaching. Tot plegat des de la mirada de la psicologia, la pedagogia i la neurociència.
Pel seu contingut, lobra és dinterès no només per al professorat sinó també per a totes les persones i col·lectius que, conscients de la influència que tots exercim sobre els altres i especialment sobre les noves generacions, participem i hem de contribuir a la millora de la salut emocional de la comunitat on vivim. Lobra també pretén col·laborar en la construcció duna ciutadania amb nous valors, més activa i emprenedora, que cerca la millora de tot el col·lectiu humà.