ENTRE MATERIA Y ESPÍRITU: MODERNIDAD Y ENFERMEDAD SOCIAL EN LA ESPAÑA LIBERAL (1833-1923)

ENTRE MATERIA Y ESPÍRITU: MODERNIDAD Y ENFERMEDAD SOCIAL EN LA ESPAÑA LIBERAL (1833-1923)

SÁNCHEZ VILLA, MARIO CÉSAR

51,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
CONSEJO SUPERIOR DE INVESTIGACIONES CIENTÍFICAS
Año de edición:
2017
Materia
Matemàtiques. ciència
ISBN:
978-84-00-10227-2
Páginas:
711
Encuadernación:
Cartoné
51,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

La salud y la enfermedad son las dos caras de una moneda sobre la que se define la propia condición humana. A lo largo del siglo XIX, la medicina valoró los avances propios de la modernidad como el fundamento sobre el que se guiaría el progreso material de sus recién creadas naciones, al tiempo que vislumbró en las formas de vida ligadas a esa modernidad una serie de peligros sustanciales, que ponían en riesgo la configuración física y moral de los individuos y con ella, la del conjunto de la sociedad. La solución racional a ese problema pasó por la construcción de un saber médico-social capaz de influir sobre las causas de la enfermedad mediante políticas asistenciales, capaces de ofrecer una mejora sustancial de las condiciones materiales de vida de las clases más desfavorecidas. No obstante, en países como España, la clase médica siguió defendiendo la preeminencia del elemento anímico del ser humano sobre el físico o material, dirigiendo el espíritu de esta reforma hacia los aspectos morales de la enfermedad.

Artículos relacionados

  • L'ÈTICA ALGORÍTMICA
    TORRALBA ROSELLÓ, FRANCESC
    El món tecnològic en què vivim està canviant radicalment les formes de viure, de relacionar-nos, de pensar, de crear, d’estimar, de treballar, i ens planteja grans qüestions respecte a la nostra identitat i la nostra societat. La robòtica, l’algoritme i la Intel·ligència Artificial no són visions de ciència-ficció, sinó una realitat tangible i existent, amb unes conseqüències o...
    Disponibilitat inmediata

    18,90 €

  • ¿QUÈ ENS FA HUMANS?
    MACIP, SALVADOR
    Els humans disposem d’una capacitat única d’entendre la nostra existència. Conèixer les nostres característiques genètiques, bioquímiques i cel·lulars, en el context de la història, la cultura i l’evolució, ens pot ajudar a comprendre’ns millor com a espècie i a respondre, des de la metodologia científica, algunes de les preguntes que ha plantejat tradicionalment la filosofia. ...
    Disponibilitat inmediata

    18,00 €

  • TRES PROFESSORS DE MATEMÀTIQUES
    ALSINA CATALÀ, CALUDI
    Claudi Alsina, Anton Aubanell i Carme Burgués són tres referents de l’ensenyament de les matemàtiques al nostre país. Al deixant de la seva vida professional ens ofereixen en aquest llibre les seves reflexions ben sedimentades i contrastades sobre l’educació matemàtica, sobre la formació inicial i permanent del professorat i sobre la innovació docent, des de l’experiència viscu...
    Disponibilitat inmediata

    22,00 €

  • MATEMÀTIQUES. QUADERN 18
    CANALS, MARIA ANTÒNIA
    Els quaderns de matemàtiques que teniu a les mans es proposen com a OBJECTIU: ? Ajudar els nens i nenes a generar les diverses nocions o conceptes matemàtics propis de l'etapa de maduració en què es troben. ? Donar-los l'ocasió de consolidar les capacitats bàsiques del seu pensament lògic. ? Facilitar el seu progrés en el camp dels nombres i operacions, del mesurament i la pro...
    Disponibilitat inmediata

    5,00 €

  • MATEMÀTIQUES. QUADERN 16
    CANALS, MARIA ANTÒNIA
    Els quaderns de matemàtiques que teniu a les mans es proposen com a OBJECTIU: ? Ajudar els nens i nenes a generar les diverses nocions o conceptes matemàtics propis de l'etapa de maduració en què es troben. ? Donar-los l'ocasió de consolidar les capacitats bàsiques del seu pensament lògic. ? Facilitar el seu progrés en el camp dels nombres i operacions, del mesurament i la pro...
    Disponibilitat inmediata

    5,00 €

  • MATEMÀTIQUES. QUADERN 17
    CANALS, MARIA ANTÒNIA
    Els quaderns de matemàtiques que teniu a les mans es proposen com a OBJECTIU: ? Ajudar els nens i nenes a generar les diverses nocions o conceptes matemàtics propis de l'etapa de maduració en què es troben. ? Donar-los l'ocasió de consolidar les capacitats bàsiques del seu pensament lògic. ? Facilitar el seu progrés en el camp dels nombres i operacions, del mesurament i la pro...
    Disponibilitat inmediata

    5,00 €