EL ARTE DE NO ENSE?AR LENGUA

EL ARTE DE NO ENSE?AR LENGUA

CANTERO SERENA, FRANCISCO JOSÉ

15,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
EDITORIAL OCTAEDRO, S.L.
Año de edición:
2019
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-17667-47-4
Páginas:
100
15,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat

Como profesores de lengua, el nuestro no es el arte de «enseñar», sino el arte de «no enseñar» la lengua: el arte de promover y gestionar una comunicación genuina que facilite a los alumnos adquirir las competencias que les permitan establecer, regular y mantener sus relaciones personales. Cuando decimos «lengua», queremos decir «comunicación»; y cuando decimos «comunicación», estamos refiriéndonos a todo eso que hacemos para relacionarnos con los demás. En realidad, por tanto, la lengua no se puede enseñar: más bien, hay que experimentarla, hay que hacerla.
Recorreremos, pues, las cuestiones clave de la didáctica de la lengua: en primer lugar, qué quiere decir «no enseñar» (no enseñar, sino promover y gestionar los procesos de adquisición y desarrollo de los alumnos); en segundo lugar, hay que no enseñar «qué» (o cuál es nuestro objetivo: las competencias comunicativas y las habilidades lingüísticas de los alumnos, como individuos y como miembros del grupo); y no enseñar, en todo caso, «cómo» (esto es, una metodología de aula basada en los contextos significativos); por último, no enseñar «quién» (o cuáles son nuestras funciones como profesores de lengua, a medio camino entre el sabio y el artista).

Artículos relacionados

  • LLEGIR LA HISTORIA
    Pot la literatura ser una eina atractiva per a explicar la història? Pot la història fomentar la lectura de ficció? Aquestes dues preguntes són el motor de Llegir la història, un llibre bàsic i necessari que naix de les reflexions de vint-i-sis investigadores i docents de diferents especialitats madurades amb l experiència a les aules. El fruit és un viatge apassionant pels epi...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,50 €

  • INCOMPETÈNCIES BÀSIQUES
    BARDERA, DAMIÀ
    El llibre que explica el com i el perquè del malestar a les aules.L’escriptor i professor Damià Bardera signa una obra personal i ambiciosa que posa llum al malestar de les aules i als problemes de l’ensenyament a casa nostra. A cavall de la narració, l’assaig i el dietarisme, aquest llibre és el testimoni d’un professor de secundària compromès amb els alumnes, les classes i el...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,90 €

  • LA GOSADIA D'ENSENYAR
    BATET ROVIROSA, MARIA
    En sé prou? M'explico bé? I si no agrado als alumnes? Com puc vèncer el desànim? Són pensaments que en un moment o altre ha tingut tothom qui es dedica a ensenyar. Darrere la voluntat de fer de mestre hi ha un compromís, una idea sobre el sentit transformador d'aquesta feina i molt de coratge. Per fer aprendre cal haver après abans. Per ser referents cal haver vençut pors i feb...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • VISIONS I CANTS
    JOAN MARAGALL
    Visions & Cants és un llibre de poemes que es va publicar l'any 1900, on Maragall, des d'una perspectiva modernista, va presentar la seva aportació al moviment regeneracionista i catalanista. La seva anàlisi de personatges mitificats de la cultura catalana pretén descobrir els trets que defineixen l'ànima catalana. Amb els seus cants vol participar en el moment d'autoafirmació ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    10,95 €

  • L'ESCOLA IMPORTA
    ENRIC PRATS GIL
    Tothom sap què és l'escola. I tothom en té una opinió. Però potser confonem coneixement i desig de com voldríem que fos. El pedagog Enric Prats observa què passa a l'escola, planteja molts interrogants i proposa maneres de pensar solucions. Si educar-se és transformar-se, l'escola ha de ser el lloc del canvi, ens diu. I això no és senzill. ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,50 €

  • LA REPRESSIÓ DEL CATALÀ A L'ESCOLA
    PUJOL I FABRELLES, DAVID
    En estoc - Disponibilitat immediata

    28,00 €

Otros libros del autor