EDUCAR PARA SER

EDUCAR PARA SER

VIVENCIAS DE UNA ESCUELA ACTIVA

WILD, REBECA

22,90 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
HERDER EDITORIAL
Año de edición:
2011
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-254-2846-3
Páginas:
292
Encuadernación:
Otros
22,90 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

Fruto de un innovador proyecto educativo, vivido en el seno de la familia y de la comunidad, esta obra explica a padres y docentes cómo crear un ambiente en el que el niño permanezca lleno de curiosidad y crezca seguro de sí mismo y de su entorno. La «escuela activa» es una propuesta educativa en la que la actividad de los adultos es tan importante como la del niño: los primeros aprenden a respetar las estructuras mentales y emocionales propias de cada uno de los estadio del desarrollo infantil, mientras que el segundo aprende a respetarse a sí mismo y a los adultos. en lugar de un plan educativo fijo y obligatorio, se valora el cuidado sistemático de procesos de aprendizaje capaces de renovarse.

En esta nueva edición Rebeca Wild explica cómo, a pesar de muchos obstáculos, su decisión de seguir adelante con sus aspiraciones le ha abierto el campo para descubrir nuevas perspectivas de las leyes y regularidades de la vida. Los datos demuestran claramente que los resultados de las formas pedagógicas alternativas desarrolladas en el Centro Educativo Pestalozzi se mantienen años más tarde, durante los estudios superiores y la vida familiar y profesional.

Artículos relacionados

  • FES QUE CADA CLASSE ET FUNCIONI
    SHAUN ALLISON / ANDY THARBY
    AVÍS A QUI OBRI AQUEST LLIBRE BUSCANT LA MANERA DE MILLORAR LA TASCA DOCENT: PER FER LES COSES BÉ, PRIMER CAL SABER PER QUÈ LES FEM.   Perquè les classes funcionin els autors proposen treballar a partir de sis principis pedagògics: el repte, l'explicació, el modelatge, la pràctica, la retroalimentació i les preguntes. Sis principis que es fonamenten en un sistema coherent d'id...
    Disponibilitat inmediata

    23,00 €

  • EDUCAR EN L'ADMIRACIÓ
    ECUYER CATHERIN / L'ECUYER, CATHERINE
    Com podem aconseguir que un nen ?i, més endavant, unadolescent? sigui capaç d?estar-se quiet observant amb calmael seu voltant, capaç d?esperar abans de tenir, capaç de pensar,amb motivació per aprendre sense por de l?esforç?Avui dia, els nens creixen en un entorn cada vegada més frenètici exigent, que, d?una banda, ha fet que la tasca d?educarsigui més complexa, i, de l?altra,...
    Disponibilitat inmediata

    17,00 €

  • ESCOLA DE FANTASIA
    RODARI, GIANNI
    • L’educació del nen passa per la nostra reeducació contínua.• No el podem culpar de no aprendre, sinó aprendre a ensenyar.• La lectura és un privilegi i no pas un deure.• L’atenció i la memòria no són millors que la creativitat i la imaginació.• Riure és crucial: és un regal inesperat, més enllà de la protecció i la segur...
    Disponibilitat inmediata

    15,90 €

  • EL NEN FILÒSOF
    NOMEN, JORDI
    Els nens són "petits grans filòsofs" amb una capacitat d'astorament i una curiositat pràcticament infinites. Aquesta obra proposa eines concretes per a que pares i docents desenvolupin la "intel·ligència filosòfica" dels nens. La primera part conté un assaig breu sobre filosofia i infantesa. La segona part conté capítols amb propostes pràctiques i creatives al voltant de les gr...
    Disponibilitat inmediata

    17,90 €

  • NEUROCIÈNCIA PER A EDUCADORS
    BUENO TORRENS, DAVID
    Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s?ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per sorpresa de molts, el resultat no és una esmena a la totalitat de la pedagogia moderna, sinó una explicació científica complementà...
    Disponibilitat inmediata

    19,00 €

  • GRAMÀTICA DE LA FANTASIA
    GIANNI RODARI
    «Allò que estic fent és cercar les “constants” dels mecanismes fantàstics, les lleis que no han estat encara aprofundides, per fer-les accessibles a tothom». D’aquesta cerca, que Gianni Rodari va fer durant molts anys, ha nascut aquesta Gramàtica de la fantasia, una proposta concreta que reivindica la fantasia i l’espai que mereix en la vida de tot individu. A través de les més...
    Disponibilitat inmediata

    7,95 €

Otros libros del autor

  • APRENDRE A VIURE AMB NENS
    WILD, REBECA
    La versió en català de Aprender a vivir con niños (també a Herder). Una lecturainspiradora per a pares i mestres que desitgen conèixer millor l?univers del nen i elsentit d?una educació lliure i respectuosa. Perquè nens i adults poden créixer junts.SíntesisCada vegada són més els individus i els grups ques?aventuren a construir noves relacions humanes nocaracteritzades per estr...
    Disponible sota comanda

    19,80 €

  • EDUCAR PER SER
    WILD, REBECA
    Fruit d?un innovador projecte educatiu, viscut en el si de la família i la comunitat, aquesta obra explica als pares i docents com crear un ambient en què el nen romangui ple de curiositat i creixi segur de ell mateix i del seu entorn. L?«escola activa» és una proposta educativa en la qual l?activitat dels adults és tan important com la del nen: els primers aprenen a respectar ...
    Disponible sota comanda

    24,90 €

  • CALIDAD DE VIDA : EDUCACIÓN Y RESPETO PARA EL CRECIMIENTO INTERIOR DE NIÑOS Y ADOLESCENTES
    WILD, REBECA
    Disponible sota comanda

    8,59 €

  • QUALITAT DE VIDA
    WILD, REBECA
    Rebeca Wild exposa en aquesta obra, com a fruit de la seva experiència, un enfocament pedagògic innovador que troba referència en autors com Montessori, Piaget o Maturana, entre d?altres. El mètode educatiu no directiu el va crear el matrimoni Wild al Centre Experimental Pestalozzi de l?Equador, conegut amb el nom de «Pesta», el 1977. La primera generació d?infants que es van f...
    Disponible sota comanda

    22,90 €

  • LLIBERTAT I LÍMITS. AMOR I RESPECTE
    WILD, REBECA
    Si en obres anteriors Rebeca Wild havia destacat que en l'educació dels infants és fonamental que els nens puguin desenvolupar els seus processos de desenvolupament i que se'ls proposin activitats apropiades per fer-ho en un entorn actiu, lliure i no directiu, en aquest text analitza la relació entre aquesta llibertat i els seus límits. Segons l'autora, aquests límits proporcio...
    Disponible sota comanda

    19,80 €

  • LA VIDA EN UNA ESCUELA NO-DIRECTIVA : DIÁLOGO ENTRE JÓVENES Y ADULTOS
    WILD, REBECA
    Desarrollar un proyecto de educación alternativa requiere de la continua cooperación entre maestros y padres de familia. En 1977, Mauricio y Rebeca Wild fundaron el centro "Pesta", una escuela no-directiva en la que se crearon ambientes diversificados para el desarrollo de niños y jóvenes. Para facilitar una mejor comprensión de esta propuesta, en el Pesta se mantuvieron espaci...
    Disponible sota comanda

    24,00 €