APRENDER A LEER CON INTERNET

APRENDER A LEER CON INTERNET

CÓMO POTENCIAR LA ALFABETIZACIÓN MÚLTIPLE A TRAVÉS DE INTERNET

PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL

12,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
OCTAEDRO
Materia
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-9921-909-7
Páginas:
64
Encuadernación:
Bolsillo
12,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

Aunque parezca mentira, nuestra sociedad requiere un nuevo modelo de alfabetización. Ya no basta con saber leer y escribir como tradicionalmente se ha venido haciendo, sino que también es necesario saber hacerlo en nuevos formatos y soportes. En la era de la información es imprescindible, por tanto, apostar por la alfabetización mediática.

La influencia permanente de internet y el resto de mass media se ha hecho evidente en todos los ámbitos de la sociedad, incluida la enseñanza. Esto hace que las nuevas generaciones de nativos digitales se tengan que formar en los lenguajes y modos de comunicación propios de un mundo hiperconectado, en el que los usuarios son mediáticos y multipantalla.

Tanto desde el hogar como desde la escuela se debe contribuir a que niños y adolescentes desarrollen las competencias comunicativas y su sentido crítico a la hora de manejar distintos formatos, adaptarse a nuevos lenguajes, canales y formas de producción y de difusión de la información. De este modo, la pregunta que debemos plantearnos ya no es qué estudiar, sino cómo estudiar. Para ello, Aprender a leer con internet analiza los cambios que se han dado en las formas de leer y escribir y plantea propuestas para formar al nuevo lector digital.

Artículos relacionados

  • SER MONITOR I MONITORA
    FUNDACIO PERE TARRES
    Quina empremta deixa en la vida personal i professional l’experiència de ser monitor o monitora de lleure? Quina petjada deixen en el camí de la vida dels infants, adolescents i joves als que acompanyen? A aquestes preguntes, i a moltes més, intenta donar resposta aquest llibre que recull en primera persona el testimoni i les experiències de persones que estan fent o han fet de...
    Disponibilitat inmediata

    16,00 €

  • LA PEDAGOGIA DEL PROJECTE
    TROBAJO PUJADAS, NÚRIA
    Aquest llibre explica els orígens del mètode del projecte –una metodologia activa i globalitzada– als Estats Units i alguns dels precedents al nostre país. Parla de quina ha de ser l’actitud del docent que vulgui treballar amb aquest sistema i de l’avaluació formativa com un dels eixos del mètode. La pedagogia del projecte. La mirada al cel i els peus a terra també narra, sobre...
    Disponibilitat inmediata

    23,00 €

  • TERRITORIS DE JOC I D'EXPLORACIÓ
    DUBOVIK, ALEJANDRA
    Aquest llibre parla de territoris de joc i d'experimentació entesos com a espais que ofereixen les condicions òptimes als infants perquè els conquistin i els construeixin des de la seva creativitat. Des de la manipulació del material, en col•laboració i comunicació amb els companys i les companyes, i mitjançant l'imaginari col•lectiu i participatiu, els infants van construint e...
    Disponibilitat inmediata

    16,00 €

  • EDUCACIÓ FEMINISTA
    Educació feminista és una obra col·lectiva on es tracten, des d’una perspectiva feminista, de pensament crític i de compromís ètic, eixos fonamentals capaços de donar resposta a alguns dels reptes més importants que afronten actualment els centres educatius. Com treballem l’educació sexual a cada període del desenvolupament? Quin ús, inclusiu o excloent, fem de la llengua? D...
    Disponibilitat inmediata

    26,00 €

  • ENSENYAR PENSAMENT CRÍTIC
    HOOKS, BELL
    La recerca del pensament lliure és una activitat constant. A Ensenyar pensament crític, Hooks considera l’aprenentatge com el primer espai per defensar la diversitat, la igualtat i, en definitiva, la democràcia.Si l’ensenyament és l’espai on desenvolupar el pensament crític, i l’aprenentatge és una activitat que dura tota una vida, aquest llibre aborda alguns dels problemes més...
    Disponibilitat inmediata

    19,90 €

  • LA COLLA DEL BESÒS
    ALEMANY, CARME
    Aquest llibre recull records del que va significar l’experiència de treball de «la colla del Besòs», un grup de professores que, entre els anys 1967 i 1972, encara en ple franquisme, vam compartir docència a les filials de l’Institut Maragall i a l’Escola de Formació Professional del barri del Besòs. Antics alumnes han volgut explicar també el que va representar per a ells. E...
    Disponibilitat inmediata

    21,00 €

Otros libros del autor

  • APRENDER A SER CON INTERNET
    PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL
    Los niños y adolescentes de hoy han nacido y crecido con las nuevas tecnologías de la información y la comunicación (TIC), e internet se ha convertido para ellos en una extensión del mundo físico. De hecho, pueden ser considerados nativos digitales , término que acuñó Marc Prensky hace algunos años.Las nuevas generaciones han hecho del ciberespacio un entorno en el que interact...
    Disponible sota comanda

    12,00 €

  • APRENDER VALORES CON INTERNET
    PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL
    Internet se ha convertido en poco tiempo en una extensión del mundo físico y, gracias a la revolución que ha supuesto el desarrollo de telefonía inteligente, ha propiciado una interacción casi permanente . Para muchos, sin embargo, esto no ha servido más que para socavar nuestro propio sistema de valores y estimular actitudes negativas, como la relativización de problemas, la f...
    Disponible sota comanda

    12,00 €

  • APRENDRE A ESTUDIAR AMB INTERNET
    PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL
    Disponible sota comanda

    12,00 €

  • APRENDRE A LLEGIR AMB INTERNET
    PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL
    Disponible sota comanda

    12,00 €

  • APRENDRE A RELACIONAR-SE AMB INTERNET
    PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL
    Disponible sota comanda

    12,00 €

  • APRENDRE A SER AMB INTERNET
    PÉREZ TORNERO, JOSÉ MANUEL
    Disponible sota comanda

    12,00 €