Fent i desfent, aprèn l¿aprenent · «La investigació és l¿alternativa al dogmatisme» · «La globalització és el mètode natural d'aprenentatge més real i adequada d'abordar problemes» · «No sóc un defensor d¿hem de posar com a obligatòria l¿assignatura d¿educació per la pau?» · «Un docent afecta emocionalment l¿infant» · «No hi ha problemes, hi ha reptes. El problema t¿atura, mentre que el repte t¿estimula» · «Tots els problemes de comportament s¿originen en els dèficits d¿interacció» · «Saber de lletra és més que una assignatura» · «Hi ha un mestre interior en cada infant» · «Qui sap més d¿educació són els educadors» · «Construir la pròpia responsabilitat requereix poder equivocar-se, poder provar, poder dubtar» · «Els infants han nascut per aprendre, no per ser ensenyats» · «L¿educació orientada a proves externes limita el desenvolupament dels infants» · «Cal donar temps als infants perquè puguin pensar» · «Hem de donar la millor versió de nosaltres mateixos» · «No hi ha cap avaluació que pregunti com s¿ha emocionat un alumne»
Una selecció d'entrevistes realitzades a persones de prestigi publicades a les revistes de Graó amb la intenció de posar per testimoni propòsits i intencions educatives vigents.