NOUS FACTORS DE COMPETITIVITAT EMPRESARIAL

NOUS FACTORS DE COMPETITIVITAT EMPRESARIAL

CONCEPTES, TEORIES I MÈTRIQUES PER A L´ECONOMIA I LES EMPRESES DE CATALUNYA

TORRENT SELLENS, JOAN / DÍAZ CHAO, ÁNGEL

19,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
UOC
Año de edición:
2013
Materia
Gestió econòmica
ISBN:
978-84-9029-972-2
Páginas:
180
Encuadernación:
Otros
19,00 €
IVA incluido
Sense estoc - Consultar disponibilitat

Massa sovint s'interpreta la competitivitat d'una manera errònia. S'assenyala que és un joc de suma zero, que el guany de competitivitat d'un país, d'una regió o d'una empresa s'assoleix en detriment d'un altre país, regió o empresa, que la competitivitat és la capacitat de vendre productes als mercats internacionals, o que la competitivitat s'assoleix a través de les caigudes de salaris o la devaluació de la moneda. Però, la competitivitat és molt més que tot això. Són el conjunt d'institucions, polítiques i factors que, en un context d'obertura internacional, determinen els nivells de prosperitat material d'un país, d'una regió o d'una empresa. La competitivitat és el conjunt d?elements que expliquen la productivitat. Al llarg d'aquest llibre revisarem els principals conceptes i teories que expliquen l'assoliment d'avantatge competitiu per al nivell agregat, regional i empresarial, fent especial èmfasi en aquells nous factors, com les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), els fluxos de coneixement, l'espai cognitiu o la xarxa de negocis, que estan transformant la competitivitat arrel del procés de transició cap a l'economia del coneixement i l'empresa xarxa. A més, el llibre també presenta un conjunt de nova evidència empírica que contrasta el grau d'assoliment d'aquests nous factors per a l'economia i les empreses de Catalunya, i que ens assenyalen la necessitat d'un canvi radical en el seu patró d'eficiència i una nova orientació de les polítiques públiques de suport a la competitivitat.

Artículos relacionados

  • PENSAR ÉS TRIOMFAR
    COSTA FERNÀNDEZ, LLUÍS
    El llibre de Lluís Costa explica la publicitat des de la història: què passava, per què passava i on passava. Segons quins moments de l?activitat publicitària serien inintel·ligibles sense la crònica sociopolítica de l?època. El gran mèrit de Pensar és triomfar és que l?autor, amb cada plat de crònica publicitària puntual, hi serveix unacompanyament que no és només bon maridatg...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    24,00 €

  • AHORA DIRIGE EL PROPÓSITO
    DE MIGUEL, SERGIO
    ¿Podría una empresa funcionar sin CEO? Si el propósito es el motor que impulsa a la organización ¿por qué no permitir que todos los miembros de la empresa compartan la responsabilidad de liderar y tomar decisiones? Al hacerlo, la organización puede convertirse en una auténtica comunidad en la que todos se sientan valorados y motivados para contribuir al éxito común. Este libro ...
    Sense estoc - Consultar disponibilitat

    20,00 €

  • LÍDERES SOSTENIBLES
    GARCÍA-VALENZUELA, MARTA
    ¿Son nuestras empresas tan sostenibles como deberían? ¿Sabemos cómo lograr que lo sean? Para ello es imprescindible un libro como este, que establece y explica con claridad los conceptos clave de lo que supone la sostenibilidad y que da voz a diecisiete mujeres que son, hoy día, líderes sostenibles que reflejan la diversidad de perfiles existente en el liderazgo femenino Diecis...
    Sense estoc - Consultar disponibilitat

    20,00 €

  • GOOGLE LÍQUIDO
    TAVERNITI, GIORGIO
    Google Líquido es el libro de lectura obligatoria para comprender qué es de verdad Google hoy y, en consecuencia, qué es de verdad Internet hoy. Google ha cambiado, se ha vuelto líquido, pero aún son pocos quienes lo han entendido y lo abordan de forma correcta. La realidad es que la mayoría de los que trabajan en el mundo de la comunicación y el marketing parecen hallarse toda...
    Sense estoc - Consultar disponibilitat

    19,95 €

  • PLAN DE NEGOCIO
    STETTINIUS, W.
    Plan de negocio ofrece 24 medidas prácticas para diseñar, implementar y gestionar estrategias que definan el mercado y estimulen el crecimiento. Analizando cada una de las etapas del proceso estratégico, este manual expone cómo: Definir su empresa. Conocer su mercado. Identificar sus oportunidades y amenazas. Definir metas y objetivos factibles. Diseñar las estrategias necesar...
    Sense estoc - Consultar disponibilitat

    14,96 €

  • CLIENTES NO, ¡FANS!
    PIQUERAS GÓMEZ DE ALBACETE, CÉSAR
    Hoy en día la mayoría de las marcas buscan la diferenciación, como una forma de lograr una ventaja frente a sus competidores. El factor humano es clave en esta diferenciación, y además es una forma de lograrla «a bajo coste», sin costosas campañas publicitarias. La experiencia de cliente es el conjunto de experiencias que los clientes pueden tener mientras interactúan con el pr...
    Sense estoc - Consultar disponibilitat

    18,95 €