MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN EN LA COMUNICACIÓN Y SUS MEDIOS

MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN EN LA COMUNICACIÓN Y SUS MEDIOS

EIROA SAN FRANCISCO, MATILDE / BARRANQUERO CARRETERO, ALEJANDRO

20,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda
Editorial:
SINTESIS
Año de edición:
2017
Materia
Estudis interdisciplinaris
ISBN:
978-84-9077-472-4
Páginas:
208
Encuadernación:
Bolsillo
20,00 €
IVA incluido
Disponible sota comanda

1. El método científico y sus técnicas.
2. Los aspectos medibles: el método cuantitativo.
3. Los aspectos no medibles: el método cualitativo.
4. Desvelar los comportamientos y las interacciones comunicativas: la observación y sus variantes.
5. Desvelar el contenido de los mensajes: análisis de contenido y de discurso.
6. Conocer las reacciones: experimentar en comunicación.
7. Examinar las dinámicas periodísticas: de la prensa escrita a la información digital.
8. Investigación sobre Internet y las plataformas digitales.
9. Tendencias de investigación en comunicación.

Este libro invita al lector a adentrarse en la sugerente y desafiante tarea de interpretar el entorno mediático y comunicacional de nuestros días desde el compromiso con una investigación crítica, rigurosa y no tecnodeterminista. En este sentido, planteamos un recorrido por los métodos clásicos de la investigación en comunicación, así como por las nuevas potencialidades que brinda el entorno digital como herramienta facilitadora del conocimiento y como objeto de investigación en sí mismo. En vez de delimitar una separación estricta entre métodos cuantitativos y cualitativos, el texto apuesta por estimular la ?imaginación comunicacional? y el desarrollo de fórmulas metodológicas mixtas que ayuden a resolver los complejos dilemas del presente con garantías de rigor y honestidad. El volumen se acompaña de ejercicios básicos, cuadros y esquemas aclaratorios, así como de una bibliografía general y otra específica por cada uno de los capítulos.

Artículos relacionados

  • MARES, PARES I MÉS
    SIRI HUSTVEDT
    Siri Hustvedt reprèn els temes que han marcat la seva trajectòria —la misogínia, la influència de l’entorn, la crítica al biologisme, la maternitat, les relacions i els abusos de poder, el silenciament de les dones, el poder de l’art—. Però aquest cop, recorre a la memòria personal i familiar i a la seva pròpia experiència com a escriptora. Intel·ligent i expansiva, Hustvedt tr...
    Disponibilitat inmediata

    21,50 €

  • IGNASI IGLESIAS (1971-1928)
    El reconeixement, la popularitat i l’èxit del teatre d’Ignasi Iglésias va ser, durant el primer quart del segle xx, una demostració d’afecte de la ciutadania, que veia en el dramaturg del barri barceloní de Sant Andreu un home íntegre, convençut, coherent i generós. El context històric reclamava veus netes i coratjoses. I el «poeta dels humils», en una encertada expressió de Jo...
    Disponibilitat inmediata

    18,00 €

  • CUC I CONILL
    RAMON D VEIGA
    El cuc de terra es troba amb el conill i li diu que si pot ser la seva mascota. A Conill la idea no li fa massa el pes, però la insistència i el sentit de l’humor de Cuc i una bona afartada de mores acabaran per fer-lo canviar d’idea. Una història amb final feliç, perquè l’amistat està per damunt de les diferències… gairebé sempre. ...
    Disponibilitat inmediata

    13,50 €

  • EL DOL DE L'ALBERGÍNIA
    L'albergínia té la millor àvia del món, però un dia mor. L'alberginía haurà d'apendre a superar el dol, i ho fa amb l'ajuda de la família i l'avi, que li regala una foto de l'àvia. ...
    Disponibilitat inmediata

    7,20 €

  • AMOR A L'ART
    TANIA JUSTE
    A la Barcelona dels anys setanta, l’Olivia està a punt de llicenciar-se a la Facultat de Filosofia i Lletres en l’especialitat d’Història de l’Art. Vinguda cinc anys enrere del poble, viu al barri Gòtic amb el seu avi, un antiquari del carrer de la Palla al qual ajuda en les seves estones lliures, alhora que surt amb un reporter gràfic que cobreix els esdeveniments més rellevan...
    Disponibilitat inmediata

    21,00 €

  • 100 REFRANYS SOBRE EL MENJAR I EL BEURE CATALAN
    L'ORIGEN DELS REFRANYS SOBRE ALIMENTACIÓ MÉS POPULARS AMB UNA RECEPTA CATALANA A CADA CAPÍTOL El refrany és una frase sentenciosa que solem utilitzar en la nostra vida diària per descriure situacions, puntuar converses, etcètera. Els refranys són d'autoria anònima, ja que pertanyen al cabal de la saviesa popular. En aquest llibre, podreu fruir d'unes receptes al·lusives, que r...
    Disponibilitat inmediata

    16,50 €