PALOU SANGRÀ, JULI / FONS ESTEVE, MONTSERRAT
Aquest llibre està escrit a moltes mans i des duna perspectiva on conflueixen investigació i docència. Els membres del grup de recerca Plurilingüismes Escolars i Aprenentatge de Llengües (PLURAL) lhem volgut així perquè entenem que el saber fa vida a molts llocs, tant a les aules dels centres educatius com a les recerques que simpulsen des de làmbit universitari. Els destinataris daquesta obra són aquelles persones que pensen que lésser humà es troba en procés desdevenir i que al llarg daquest procés sempre se sent interpel·lat per la presència de laltre.
Hi ha tres conceptes que configuren lobra. El primer és acollir. Les llengües, així com les cultures, shan de poder veure, shan de poder respirar tan bon punt sha traspassat la porta del centre educatiu. Acollir, perquè no és senzill viure en un exili imposat.
El segon concepte és crear vincles. Crear vincles és aproximar-se a laltre sense deixar-se dur pels prejudicis, amb la voluntat de trencar les possibles asimetries que puguin existir perquè laltre no parla com jo, perquè no és daquí, perquè desconeix els nostres costums, etc., ja que tothom necessita sentir-se respectat per la llei, valorat per la societat i estimat pel grup.
El tercer concepte és contrastar per aprendre. En el marc duna educació plurilingüe, res ni ningú no és estrany, atès que hi ha un constant transitar entre totes les maneres de sentir, de fer i de dir. El contrast no és obrir una porta a la curiositat per tancar-la una mica més tard. Contrastar per aprendre, perquè quan el coneixement fa un viatge cap a llocs desconeguts, mai no retorna de la mateixa manera.