LA PROFESIONALIZACIÓN DOCENTE: DEBATES Y PROPUESTAS

LA PROFESIONALIZACIÓN DOCENTE: DEBATES Y PROPUESTAS

MONARCA, HÉCTOR / THOILLIEZ, BIANCA

18,00 €
IVA inclós
Disponible en 1 setmana
Editorial:
SINTESIS
Any d'edició:
2017
Matèria
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-9171-045-5
Pàgines:
148
Enquadernació:
Bolsillo

1. La formación inicial de docentes: enfoques contrapuestos.
2. Economías de la enseñanza y el aprendizaje.
3. El profesionalismo como espacio de disputas simbólicas.
4. Evidencias y conocimiento pedagógico. Limitaciones para el desarrollo profesional docente.
5. Profesionalización docente deseada, neoliberalización lograda: discursos, tecnologías políticas neoliberales y subjetivación.
6. El conocimiento teórico de la educación en la práctica profesional docente.
7. Conceptualizando la identidad docente.
8. rupturas en la iniciación profesional del docente. Riesgos y posibilidades.
9. Los buenos docentes. ¿Cuestión de capacitación o de reclutamiento? Una revisión de algunos principios pedagógicos en juego.
10. El prácticum como elemento clave en la iniciación al desarrollo profesional docente: debates y líneas de futuro.

Con cierta frecuencia organismos internacionales, gobiernos, investigadores, sindicatos, etc., dirigen la atención hacia el profesorado en contextos generalmente atravesados por procesos de reforma, transformación, cambio, etc. El auge en los últimos años de la temática, y en especial del desarrollo profesional docente como ?concepto? aglutinador de una gran variedad de abordajes, se ubica en esta tendencia. Esta, a la vez que revive debates históricos o tradicionales del campo, abre nuevos interrogantes, desafíos y perspectivas.
Este libro ofrece diez capítulos que abordan aspectos relevantes de estos debates, se discuten perspectivas y nuevos desafíos o escenarios relacionados con la iniciación en el desarrollo profesional docente. El libro puede ser de interés para docentes, formadores del profesorado, investigadores, responsables de políticas y programas de formación, etc. De esta manera, se pretende contribuir al análisis, reflexión y discusión de la temática, a partir de estos sugerentes capítulos.

Articles relacionats

  • FES QUE CADA CLASSE ET FUNCIONI
    SHAUN ALLISON / ANDY THARBY
    AVÍS A QUI OBRI AQUEST LLIBRE BUSCANT LA MANERA DE MILLORAR LA TASCA DOCENT: PER FER LES COSES BÉ, PRIMER CAL SABER PER QUÈ LES FEM.   Perquè les classes funcionin els autors proposen treballar a partir de sis principis pedagògics: el repte, l'explicació, el modelatge, la pràctica, la retroalimentació i les preguntes. Sis principis que es fonamenten en un sistema coherent d'id...
    Disponibilitat immediata

    23,00 €

  • EDUCAR EN L'ADMIRACIÓ
    ECUYER CATHERIN / L'ECUYER, CATHERINE
    Com podem aconseguir que un nen ?i, més endavant, unadolescent? sigui capaç d?estar-se quiet observant amb calmael seu voltant, capaç d?esperar abans de tenir, capaç de pensar,amb motivació per aprendre sense por de l?esforç?Avui dia, els nens creixen en un entorn cada vegada més frenètici exigent, que, d?una banda, ha fet que la tasca d?educarsigui més complexa, i, de l?altra,...
    Disponibilitat immediata

    17,00 €

  • ESCOLA DE FANTASIA
    RODARI, GIANNI
    • L’educació del nen passa per la nostra reeducació contínua.• No el podem culpar de no aprendre, sinó aprendre a ensenyar.• La lectura és un privilegi i no pas un deure.• L’atenció i la memòria no són millors que la creativitat i la imaginació.• Riure és crucial: és un regal inesperat, més enllà de la protecció i la segur...
    Disponibilitat immediata

    15,90 €

  • NEUROCIÈNCIA PER A EDUCADORS
    BUENO TORRENS, DAVID
    Neurociència per educadors és un llibre esplèndid que du un subtítol prou explícit. Els lectors hi trobaran «tot allò que sempre han volgut saber del cervell dels seus alumnes i mai ningú s?ha atrevit a explicar-los de manera entenedora i útil». Per sorpresa de molts, el resultat no és una esmena a la totalitat de la pedagogia moderna, sinó una explicació científica complementà...
    Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • EL NEN FILÒSOF
    NOMEN, JORDI
    Els nens són "petits grans filòsofs" amb una capacitat d'astorament i una curiositat pràcticament infinites. Aquesta obra proposa eines concretes per a que pares i docents desenvolupin la "intel·ligència filosòfica" dels nens. La primera part conté un assaig breu sobre filosofia i infantesa. La segona part conté capítols amb propostes pràctiques i creatives al voltant de les gr...
    Disponibilitat immediata

    17,90 €

  • HI HAVIA UNA VEGADA ELS CONTES DE SEMPRE
    MAICA BERNAL / FRANCESC CODINA / ASSUMPTA FARGAS
    «Hi havia una vegada...» Des de sempre, aquestes paraules han tingut el poder de convocar la il·lusió dels més petits. Ara podeu compartir amb ells la lectura d'aquells contes que us van explicar quan teníeu la seva edat. «Hi havia una vegada... un cargol, una rateta que escombrava l'escaleta, en Patufet, en Cigronet, tres porquets, la Caputxeta, un llop i set cabretes, en Ton ...
    Disponibilitat immediata

    19,95 €